استاندار خراسان رضوی گفت: همه بخش ها و فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید دارای پیوست امنیت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علیرضا رشیدیان روز شنبه در مراسم صبحگاه نیروهای نظامی و انتظامی خراسان رضوی در مرکز آموزش ثامن الائمه (ع) ناجا در مشهد افزود: نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح از ارکان مهم تامین نظم و امنیت کشور است و با رویکرد اخلاق مدارانه، خدمت صادقانه به مردم و جامعه را افتخار خود می داند.

وی اظهارکرد: در شرایطی که گروه های تکفیری با حمایت استکبار و برخی کشورهای منطقه در کشورهای همسایه ما جولان می دهند، کشور ما به پشتوانه آمادگی و حضور نیروهای مسلح در امنیت کامل قرار دارد. 

رشیدیان با یادآوری نامگذاری سال جاری به سال «دولت و ملت ، همدلی و همزبانی» توسط رهبر معظم انقلاب ابراز امیدواری کرد با تعامل و همراهی دستگاه ها و بخش های گوناگون این شعار بیش از پیش محقق شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: تعامل و همراهی خوبی بین بخش های گوناگون در استان خراسان رضوی وجود دارد و این همدلی آسایش و امنیت مردم و پیشرفت کشور را به ارمغان می آورد.

وی با اشاره به فاجعه منا خاطرنشان کرد: در این فاجعه که به دلیل ناکارآمدی و بی کفایتی دولت عربستان به وقوع پیوست، 465 نفر از زایران کشور در حالی که لباس احرام بر تن داشتند دعوت حق را لبیک گفتند.

استاندار خراسان رضوی افزود: پلیس عربستان نتوانست به وظیفه خود در تامین نظم و امنیت مراسم منا عمل کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: بیش از 14 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون توسط ماموران انتظامی و مرزبانی این استان کشف و 38 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم افزود: در این مدت همچنین 66 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر توسط ماموران مرزبانی دستگیر یا طی درگیری کشته شدند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 800 تن از معتادان نیز در این مدت در استان جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد انتقال یافتند.

به گفته وی بیش از 700 نفر نیز در تصادفات جاده ها و مناطق شهری استان جان خود را از دست دادند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تعداد کشته های تصادفات نقاط درون شهری استان در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش یافته و باید برای کاهش تعداد تصادف های منجر به فوت در جاده های برون شهری نیز تلاش کرد.

وی افزود: بیش از یک میلیون تماس تلفنی مردمی از ابتدای امسال تاکنون با مرکز فوریت های پلیسی 110 برقرار شده که 600 هزار مورد آن منجر به انجام عملیات شده است.

در این مراسم از تعدادی از خانواده های شهدا و کارکنان بازنشسته و نمونه انتظامی و مرزبانی استان خراسان رضوی تجلیل شد.

اجرای برنامه های نمایشی رزمی ، دفاع شخصی و برخورد با سرقت مسلحانه از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.