مشاورین وزیر ورزش و جوانان بر نقش مهم بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و خیرین در توسعه و آبادانی زیر ساخت های ورزش کشور تاکیدکردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ بهمن نیکخو در جلسه شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: ورزش تنها ابزاری است که به واسطه آن شور و نشاط اجتماعی در جامعه توسعه می یابد و این امر وظیفه مسوولان ورزش و جوانان کشور را دو چندان می کند.

وی اظهار کرد: اجرای صحیح و اصولی ماده 44 و توجه به مدیریت بخش خصوصی یکی از برنامه هایی است که در دستور کار دولت قرار دارد که باید در تمامی استانها و به تبع آن شهرستانها عملیاتی شود.

نیکخو افزود: همانطور که در ماده 117 قانون برنامه چهارم توسعه آمده یک درصد اعتبارات دستگاه های دولتی باید در حوزه ورزشی هزینه شود که طبق آن باید 50 درصد این اعتبار در ورزش قهرمانی و ما بقی در بخش ورزش حرفه ای با عاملیت بخش خصوصی صرف شود که متاسفانه این امر آنچنان که باید محقق نشده است.

وی گفت: حضور بخش دولتی در تیم داری ضربه بزرگی به دولت زد که یکی از آنها بالا بردن نرخ قرار دادهای نجومی بازیکنان حرفه ای بود.

نیکخو افزود: اگر قانون اصل 44 در کشور به خوبی اجرا شده و پول بیت المال بجای هزینه کرد در ورزش حرفه ای، در مسیر درست هزینه می شد شاهد حضور اسپانسرهای خصوصی در ورزش و ایجاد رقابت سالم بین آنها و توسعه بیش از پیش ورزش کشور می شدیم.

وی ادامه داد: در دولت های نهم و دهم پروژه های ورزشی به صورت بی رویه و احساسی کلنگ زنی شد و ما اکنون در دولت یازدهم دارای چهار هزار طرح نیمه تمام هستیم.

نیکخو گفت: اگر دولت گذشته به جای این همه کلنگ زنی بی رویه، اعتبارات آن را به بخش خصوصی واگذار می کرد الان بسیار موفق تر از این بودیم.

وی ادامه داد: امسال با همکاری وزارت ورزش و بخش خصوصی تصمیم بر این شد که با همکاری بانک توسعه به عنوان بانک عامل اعتبار مشارکتی بالغ بر 330 میلیارد ریال را برای اتمام پروژه های نیمه تمام در نظر گرفته شود.

مشاور وزیر و دبیر مجمع خیرین ورزش یار کشور نیز در این جلسه گفت: حضور خیرین ورزش یار در تیم داری و ساخت و ساز اماکن ورزشی در حمایت از دولت ، افق روشنی برای آینده ورزش کشور ترسیم می کند.

بهروز منتقمی افزود: وجود خیرین ورزشی در تقویت زیر ساخت ها و پایه های ورزش کشور نقش موثری دارد و ترغیب آنها برای شرکت در کارهای خداپسندانه نیازمند فرهنگ سازی مناسب است.

وی اظهار کرد: تاکنون انجمن خیرین ورزش یار کشور به صورت پراکنده فعالیت داشته است و از این پس قصد داریم با ایجاد ساختار تشکیلاتی شکل قانونمند و منسجم تری به آن ببخشیم.

منتقمی افزود: وزرات ورزش و جوانان در راه اندازی دبیر خانه خیرین ورزشی چارت تشکیلاتی آن را ابلاغ و پس از طرح در جلسه هیات دولت شکل قانونی به آن داده است.

وی اظهار کرد: فعالیت خیرین در حوزه ورزش به تکمیل و یا ساخت فضاهای ورزشی محدود نمی شود بلکه می تواند اهدای زمین برای ساخت سالن های ورزشی ، کمک به تیم ها و انجام برنامه های ورزشی و دیگر برنامه ها را نیز شامل شود.

وی گفت: تشکیل کمیته استانی و شهرستانی خیرین ورزشی با همکاری اداره کل اوقاف و صدا و سیما، استفاده از تجربیات آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی و بهره گیری از محبوبیت قهرمانان ورزشی و هنرمندان محبوب می تواند مسیر رسیدن به این هدف را کوتاهتر سازد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: ماده 88 اگر به صورت اصولی و قانون مند اجرا شود به نفع ورزش کشور است ولی در برخی از موارد منافع شخصی بیشتر از منافع ملی در نظر گرفته می شود.

عبدالله چمن گلی اظهار کرد: نظارت بر اماکن ورزشی بسیار ضعیف است و سالن های ورزشی باید به افراد اصلح و کسانی که دلسوز ورزش هستند واگذار شود.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در رتبه بندی سرانه فضاهای ورزشی کشور وضعیت خوبی ندارد و مسوولان ورزش کشور باید در این خصوص توجه ویژه ای به این استان مرز نشین داشته باشند.

اجرای ماده 88 در واگذاری اماکن ورزشی آذربایجان غربی به بخش خصوصی امسال در دو مرحله انجام شده که در مرحله نخست 56 و در مرحله دوم 58 سالن و در مجموع 114باب سالن به اجاره داده شده است.

با توجه به قانون مصوب ، تمامی درآمدهای حاصله از اجرای ماده 88 پس از واریز به خزانه دوباره به خود شهرستانها برمی گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.