رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 70 واحد تولیدی این استان با تلاش دولت یازدهم به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از یاسوج، داریوش دیودیده افزود:واحدهای تولیدی این استان زمینه بازگشت به کار 450 نفر نیروی کار را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این واحدهای تولیدی راکد، زمینه بهره وری از 570 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای این واحدها ایجاد شده است.

دیودیده بیان کرد: کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج، ماشین سازی پارس، خوراک دام و طیور، خط تولید شکر از چغندر کارخانه قند یاسوج از مهمترین این واحدهاست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از برنامه ریزی برای فعال شدن 100 واحد صنعتی راکد دیگر این استان تا پایان سال جاری خبر داد.

دیودیده بیان کرد: 70 درصد از واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر فعال است.

وی گفت: 715واحد صنعتی و معدنی در این استان وجود دارد که محصولات مختلفی را تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می کنند.

دیودیده خاطر نشان کرد: این تعداد واحد صنعتی بیش از 50 نوع محصول صنعتی و معدنی تولید می کنند.

وی مشکلات اصلی واحدهای صنعتی و معدنی این استان را نبود سرمایه در گردش و بازار فروش مناسب دانست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید در استان فعال شده است، ابراز داشت: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در این کارگروه بررسی و راهکارهای لازم برای رفع موانع تولید ارائه خواهد شد.

گفتنی است سال گذشته 9 میلیون و 300 هزار دلار کالای صنعتی از این استان صادر شد و همچنین در سال 93 یک میلیون و 470 هزار تن انواع مواد معدنی در کهگیلویه و بویراحمد استخراج و عرضه شد.

به گفته مسوولان 500 طرح صنعتی در دست اجرای این استان 19 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.کهگیلویه و بویراحمد حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام /ب
برچسب ها: تولیدی ، راکد ، صنعتی ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.