مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: 700 هزار راس دام سبک لرستان امسال بر علیه بیماری‎های بروسلوز،تب برفکی و طاعون نشخوارکننده و آبله واکسینه شده است.

واکسینه شدن 700 هزار راس دام سبک در لرستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ توکلی افزود: در راستای مبارزه با بیماری‎های واگیردار دامی و مشترک انسان و دام 90 درصد دام‎های عشایری استان در یک پروسه سه‎ماه زمستان واکسینه شدند.

وی گفت: بر علیه بیماری لمپی اسکین که امسال نوار غربی کشور و مرکز را درگیر کرده بود دراسرع وقت تمام دام‎های سنگین استان واکسینه شدند و بیماری به‎طور کامل کنترل شد.

این مقام مسئول افزود: در راستای سلامت دام‎های سطح استان با نمونه‎گیری‎های انجام شده از یک‎هزار و 200 راس دام عشایری در استان بخش قابل توجهی بر علیه تب مالت واکسینه شده است و فقط سه درصد دام‎ها مبتلا به این ویروس بود ه است .

توکلی افزود: در راستای مراقبت‎های طیور استان نسبت به سال‎گذشته در استان رشد قابل توجهی رخ داده است.

وی با بیان اینکه مجوز نمونه برداری‎ها در طیور استان هشت برابر رشد داشته است، گفت: دراین راستا 24 درصد کاهش تلفات طیور با مراقبت‎های انجام شده در سطح استان رخ داده است.

مدیر کل دامپزشکی لرستان افزود: در راستای مبارزه با بیماری تب برفکی در سطح استان اقدامات مطلوبی انجام شده که در این راستا امسال از مجموع 56 کانون شناسایی بیماری تب برفکی در سال‎جاری تنها دو کانون شناسایی شده است.

توکلی گفت: همچنین در راستای مبارزه با بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک 22 برابر کاهش رخ داده و کانون شناسایی این بیماری از 283 مورد به 13 کانون رسیده است.



انتهای پیام/ی
برچسب ها: واکسینه ، راس ، دام ، لرستان ، امسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.