صیاد‌های غیر مجاز هم در این روزها از تب‌و‌تب بازار گرم صید ماهی عقب مانده و برای کسب سود بیشتر از هر اقدامی فرو نمی‌گذارند.

یگان‌های حفاظتی که از تعقیب و گریز جاماندند!به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشور ایران به دلیل داشتن اقلیم‌های مختلف آب‌و‌هوایی و وجود زیستگاه‌های متنوع جانوری از پتانسیل بالایی جهت پرورش آبزیان برخوردار است.

پرورش آبزیانی که بخش اعظم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است که عده کثیری از افراد جامعه از طریق پرورش و صید ماهی امرار معاش می‌کنند.

دریای خزر به علت شرایط و پتانسیل مناسبی که برای پرورش موجودات آبزی از قبیل ماهی خاویار و ماهی استخوانی دارد نیازمند حفاظت و تامین امنیت از سوی یگان‌های حفاظتی از منابع آبزیان است چرا که همیشه با فرا رسیدن فصل صید ماهیان خاویاری و استخوانی بر تعداد طرفداران اینگونه ماهی‌ها و همچنین صیادان آن‌ها افزوده می‌شود، در نتیجه شاهد افزایش میزان قاچاق این قبیل آبزیان هستیم.

با فرا رسیدن فصل پاییز و آمدن ماه مهر که صید ماهی در این روزها آغاز می‌شود بازار صیادان هم داغ داغ می‌شود.صیادهای غیرمجاز هم در این روزها از تب‌و‌تاب بازار گرم صید ماهی عقب نمانده و برای کسب سود بیشتر از هر اقدامی فرو نمی‌گذارد.آن‌ها با استفاده از وسایل و امکانات مجهز خود به راحتی از چشم قانون می‌گریزند و با هر طریق به صید غیرقانونی خود ادامه می‌دهند.

صیادان غیرمجاز به وسیله قایق‌ها و وسایل دریایی و شکار خود به راحتی در دریای خزر صید غیرمجاز کرده و از دست قانون فرار می‌کنند.که
متاسفانه یگان‌های ویژه حفاظت از منابع آبزیان در دریا به علت نداشتن قایق‌های تندرو و یا کمبود سوخت و نیروی انسانی قادر به مقابله با این قبیل جرائم نیستند.

حال باید سازمان‌ها و نهادهایی که مسئول تامین امنیت منطقه و تهیه تجهیزات مناسب جهت دسترسی آسان و سریع آن‌ها به قاچاقچیان هستند تمهیدات لازم را بیاندیشند.

انتهای پیام/
برچسب ها: صیادان ، قضایی ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار