نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پیام عید غدیر حفظ وحدت و برادری میان امت های اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: پیام غدیر خم پیام وحدت و برادری میان تمامی امت های اسلامی است و همه مسلمانان عالم باید در این راستا حرکت کنند تا دشمن نتواند در بین آنها رخنه کند. 

وی افزود: عید بزرگ غدیر خم نماد وحدت مسلمین است و مسلمانان با تاشی به ارزش های این روز الهی اجازه نفوذ دشمن در بین صفوف امت اسلامی را ندهند.

خطیب جمعه ایلام همچنین با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی یادآور شد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار، ثبات سیاسی و امنیتی، اجتماعی و فرهنگی است و امروز به برکت حضور با صلابت و همراه با حفظ ارزشهای اسلامی از سوی پلیس شاهد امنیت بسیار خوبی در جامعه هستیم که مرهون تلاش و از جان گذشتگی نیروی انتظامی است. 

لطفی برخورد با ناهنجاری ها، مخلان نظم، اشرار و مبارزه با باند های موادمخدر و رفتار مهربانانه با مردم را از جمله ویژگی های ناجا برشمرد و تاکید کرد: استان ایلام با وجود همجواری با کشورهای بحران زده و ناامن در سایه از رشادت مرزبانان غیور شاهد امنیت پایدار است و کوچک ترین نا امنی و معضلی در این خطه شهید پرور وجود ندارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اشاره و اضافه کرد: ملت ها و دولت های اسلامی موظفند از مردم بی دفاع و بخصوص کودکان مظلوم فلسطین حمایت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام نیز پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: مهمترین رویداد های پیش روی نیروی انتظلامی استان در ماه های آتی موضوع اربعین حسینی و تامین امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است. 

سردار علی دولتی اظهار کرد: امنیت زوار اربعین و ایجاد زیرساخت های مناسب برای این واقعه مهم از اولویت های صلی نیروی انتظامی استان ایلام است.

وی با امن خواندن مرزهای ایلام افزود: با وجود اینکه ایلام بیشترین مرز مشترک با کشور عراق دارد، اما امنیت پایدار در این استان و به ویژه مناطق مرزی برقرار است و نیروی انتظامی آمادگی دارد نظم و امنیت زوار حسینی در ایام اربعین تامین کند.

دولتی همچنین به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی به عنوان برقرار کننده نظم امنیت در این زمینه از مدت ها پیش برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

وی افزود: این دستگاه آمادگی کامل دارد که همچون سنوات گذشته انتخابات امسال را به بهترین شکل و با حفظ امنیت عمومی برگزار کند.

وی در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در شش ماه گذشته پرداخت.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.