سراسري تئاتر استان خراسان شمالی با معرفي نفرات برتر در بخش هاي مختلف به کار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در آئین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر استان گفت:جشنواره ها پلی برای پیشرفت به سوی توسعه هنر است که امسال با همدلی و همگرایی بیشتر از سالهای گذشته به این مولفه مهم دست پیدا کرده ایم.

ثابت قدم افزود:امسال 21 اثر برای داوری به جشنواره راه یافتند که 8 اثر منتخب شدند و از این میان 3 اثر به عنوان آثار برگزیده توسط داوران انتخاب شدند.

وی اظهار داشت :اکنون فرصتی فراهم شده تا تئاتر استان به سمت بین المللی شدن پیش رود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با آموزش های لازم برای تمام بازیگران تئاتر در این زمینه  به شکوفایی و استعدادیابی آنها کمک بسزایی می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هم در این مراسم با اشاره به اینکه اسلام هنر را بین مردم و جامعه آورده است گفت:هنرمندان باید به خلق آثاری ماندگار همچون سعدی و مولوی بپردازند.
نوروزیان افزود:هنر بهترین ربان برای بیان حقایق به مردم است که باید آن را تقویت و حمایت کرد
در آیین اختتامیه این جشنواره، بنا به رأي هيأت داوران جشنواره متشکل از

ابراهیم گله دارزاده ،محمود رضا رحیمی و آرش دادگر  به شرح ذيل است:

بخش طراحي لباس
هيأت داوران جايزه اين بخش شامل لوح تقدير و هديه نقدي را شاداب رحمانی برای طراحی لباس نمایش عزازیل از بجنورد اهدا کرد.

بخش طراحی صحنه
هيأت داوران جايزه اين بخش شامل لوح تقدير و هديه نقدي  به محمد خیر آبادی از اسفراین برای نمایش آوازی بر همه جهان و اثر برگزیده این بخش امین فرحی برای نمایش یک قبیله تنهایی شناخته شد.

بخش بازيگري زن
جايزه اول اين بخش شامل تنديس جشنواره، ديپلم افتخار و هديه نقدي به آزاده حیدر زاده از بجنورد بازیگر نمایش عزازیل وجایزه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به پریا ضیایی از بجنورد بازیگر نمایش یک قبیله تنهایی و جایزه سوم به عطیه یوسفی از شیروان بازیگر نمایش پیچ تند اهدا شد.

بخش بازيگري مرد
هيأت داوران جايزه اول اين بخش شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و هديه نقدي را به غلامرضا یوسفی بازیگرنمایش عزازیل  و جایزه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به حکمت شیردل از بجنورد برای نمایش یک قبیله تنهایی و جایزه سوم به مهدی فخرایی از جاجرم بازیگر نمایش ارتفاعات اهدا نمود.

بخش نويسندگي
در اين بخش جایزه اول شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و جايزه نقدي به حسن عابدی نويسنده نمایش یک قبیله تنهایی و جایزه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به مهرداد کورش نیا برای نمایش عزازیل و جایزه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به آرش عباسی برای نویسندگی نمایش پیچ تند اهدا شد.

بخش کارگرداني
در اين بخش جایزه اول شامل ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و جايزه نقدي به محمد شاکری برای نمایش عزازیل از بجنورد و جایزه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به امین فرحی برای نمایش یک قبیله تنهایی از بجنورد و جایزه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و هدیه نقدی به غلامرضا یوسفی از شیروان برای نمایش پیچ تند اهدا شد.

نمايش برگزيده
هيأت داوران نمایش عزازیل به کارگردانی محمد شاکری و یک قبیله تنهایی به کارگردانی امین فرحی را به عنوان نمایش های برگزیده معرفی کردند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.