سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مشکلی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وجود ندارد، گفت: امیدواریم بدون هیچ مشکلی این انتخابات برگزار شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دخیل‌عباس زارع‌زاده مهریزی با بیان این که برای اولین بار دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این اقدام در راستای تجمیع انتخابات کشوری انجام می‌شود و به لحاظ قانونی، قوانین مربوط نیز در کمیسیون شوراها و امورداخلی آماده شده است.

نماینده مهریز، بافق، مهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این طرح به صحن بیاید و پس از تبدیل شدن به قانون ابلاغ گردد،‌ بیان کرد: زمینه برگزاری این نوع از انتخابات آماده می‌شود و هیات‌های اجرائی در سطح کشور جلساتی را برگزار کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهکارهای نحوه اجرای انتخابات همزمان به همراه توجیهات لازم به هیات‌های اجرائی انتخابات ارائه شده است، متذکر شد: امیدواریم بدون هیچ مشکلی این انتخابات برگزار شود همچنین لازم به ذکر است که هیات اجرائی همان هیات اجرائی سابق است که به صورت مشترک، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

زارع‌زاده مهریزی با بیان این که شورای نگهبان تائید صلاحیت نامزدهای هر دو انتخابات را به صورت مشترک انجام می‌دهد، گفت: در روز برگزاری انتخابات دو صندوق‌ وجود دارد و در یک حوزه انتخابات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تقریباً می‌توان گفت در خصوص انتخابات دیگر مشکل خاصی وجود ندارد ولی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات که الکترونیکی و یا دستی باشد، مباحثی مطرح است که درحال رایزنی هستیم تا اگر امکانش وجود داشته باشد و دولت اعلام آمادگی کند، انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی افزود: از جمله آثار برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، کاهش هزینه‌ها و کمتر شدن احتمال وقوع تقلب در فرایند انتخابات می‌شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.