امام جمعه بافت گفت: امروز اگر می‌خواهیم تاریخ گذشته تکرار نشود، باید دو عامل را مواظب بود، اول اینکه امام زمان خود را بشناسیم و دوم اینکه امامت و ولایت‌پذیر باشیم که نظام مقدس اسلامی بر این دو عامل استوار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام علی مهدی‌زاده امام جمعه بافت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک عید غدیر اظهار داشت: عید غدیرخم صرف‌نظر از یک حادثه تاریخی، یک ساختارسازی به منظور جهانی‌شدن دین اسلام بود.

وی افزود: اگرچه 70 روز بعد از واقعه غدیر عده‌ای با کنار زدن امیرالمؤمنان علی (ع) دست به ساختارشکنی زدند، علت این ساختارشکنی دو چیز بود، اول اینکه امام نشناسی مردم و دوم اینکه با امامت و ولایت‌ناپذیری مردم همراه بود.

مهدی‌زاده ادامه داد: امامت و ولایتی که قلعه محکمی بود و امت را یک‌پارچه و متحد می‌کرد و به هدایت می‌رساند آن را نپذیرفتند و با آن مبارزه کردند.

وی تاکید کرد: نتیجه بی‌توجهی مردم به این دو اصل، شقه‌شقه شدن اسلام، جنایت و کشتار در بین مسلمانان، شهادت اهل‌ بیت (ع) و ... را در پی داشت.

امام‌جمعه بافت افزود: بزرگ‌ترین اثر این دو علت باز شدن راه نفوذ فکری استکبار بود به ‌طوری‌که به همین علت امیرالمؤمنان علی (ع) را دشنام می‌دادند و جزو اعتقادات آنها بود.

مهدی‌زاده عنوان کرد: از دیگر نتایج این ساختارشکنی که باز شدن راه نفوذ استکبار بود، بیش از هزار سال تا به امروز مستکبران مست لایعقل بر گرده مسلمانان خلافت کردند و این روند ادامه دارد.

خطیب جمعه شهرستان بافت تصریح کرد: امروز اگر می‌خواهیم تاریخ گذشته تکرار نشود، باید دو عامل را مواظب بود، اول اینکه امام زمان خود را بشناسیم و دوم اینکه امامت و ولایت‌پذیر باشیم که نظام مقدس اسلامی بر این دو عامل استوار است.

وی با بیان اینکه تا عمود ولایت برپاست، گزندی به این کشور و نظام نمی‌رسد، عنوان کرد: تبعیت از ولایت یعنی تبعیت از امام زمان (عج) و مسئولان نظام از رئیس ‌جمهور تا به پایین اگر مورد علاقه مردم هستند به خاطر ولایت‌پذیری است.

وی با انتقاد شدید از عملکرد ظریف بیان داشت: حرکت ظریف در راهروی سازمان ملل یک حرکت زشت و ناپسند بود، گرچه رسانه‌های دولتی از این جریان به ‌طور اتفاقی یاد کردند، اما این حرکات از ظریف تازگی ندارد.

مهدی‌زاده ادامه داد: چرا دیپلماسی خارجی که نماد قدرت ایران در خارج از کشور است، باید این ‌قدر سست عمل کند و با این حرکت با بزرگ‌ترین دشمن خودش در حاشیه اجلاس سازمان ملل به بهانه اتفاقی بودن با او دیدار کند، احوالپرسی و دست دهد و چهره قدرت ایران را مخدوش کند.

مهدی‌زاده با تبریک هفته نیروی انتظامی ابراز داشت: نیروی انتظامی در کنار تأمین جان و مال مردم باید امنیت و ارزش‌های دینی را در جامعه تأمین کند.

امام جمعه بافت عنوان کرد: نیروی انتظامی ضامن تأمین ارزش‌های جامعه است و هر کس که بخواهد پرده‌دری کند و ارزش‌های دینی را از بین ببرد، این نیرو باید جلوی او بایستد.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.