دادستان کل کشور با بیان اینکه پرونده حج تمتع امسال به هیچ وجه بسته نخواهد شد گفت: حادثه مصیبت بار منا را تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در جمع مردم شهرستان خوسف خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت عید غدیر خم افزود: عید غدیر، روز اخوت و برادری است اما امسال این عید به دلیل حادثه منا تبدیل به عزا شد. 

وی اظهارکرد: در این حادثه راه را بر مسلمانان که در حال انجام مناسک حج و رمی جمرات بودند بستند و ساعت ها حجاج را با لبان تشنه رها کردند و این موجب شد تعداد زیادی از زایران خانه خدا کشته شوند.

وی با اشاره به واقعه غدیر یادآور شد: رسالت و امامت و جریان رهبری و ولایت برای بشریت در غدیر خم رقم خورد.

رئیسی از عید غدیرخم به عنوان بهترین و برترین عید در ایام سال یاد کرد و گفت: عید غدیر عید الله اکبر است.

وی به شخصیت امیر مومنان علی (ع) اشاره کرد و افزود: همه مسلمین و صاحبان مکاتب و ادیان الهی به شخصیت والای حضرت علی(ع) ارادت دارند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شان و جایگاع حضرت علی (ع) در مقام ولایت و جانشینی پیامبر اسلام (ص) است تصریح کرد: بسیاری از مسیحیان، یهودیان و صاحبان اندیشه درمورد شخصیت امیرمومنان علی(ع) بحث و بررسی های زیادی کرده اند.

رئیسی افزود: علی ابن ابیطالب (ع) نسخه نجات بخش بشریت است لذا باید به نکاتی که در خطبه غدیر و نهج البلاغه آمده است؛ توجه کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه افرادی که می خواهند محب حضرت علی(ع) باشند باید عدالت ایشان را بشناسند؛ یادآور شد: امیر مومنان(ع) قهرمان ایثار، انسانیت، عدالت، عبودیت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است که باید از این خصلت ها الگو بگیریم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ملت ایران دنباله رو راه حضرت علی (ع) است افزود: اجرای عدالت علوی هدف ایران اسلامی است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها: فاجعه منا ، حج تمتع ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار