پسته خاش با برند منطقه به بازارهای صادراتی معرفی شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اوسط هاشمی در نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان استانی و محلی با مدیر عامل و کارکنان شرکت کشت و صنعت گوهر کوه و تمپ بیان کرد: توسعه الگوهای کشت و توجه به مبحث مهم صادرات و تولید محصولات با کیفیت و مطابق با نیاز بازارهای جهانی بایستی در منطقه تقویت و از ظرفیتهای موجود به درستی بهره گرفته شود.

استاندار تولید محصولات دامی و کشاورزی در منطقه را بی نظیر توصیف کرد و افزود: جشن پنجاه ساله حاصل از نگاه و بینش منطبق بر توسعه در کشت و صنعت گوهرکوه بر پا شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پسته خاش باید با برند و بر چسب منطقه به سمت تسخیر بازارهای صادراتی به دنیا معرفی شود گفت: در خاش و منطقه کشت و صنعت گوهرکوه باید از این ظرفیت بیش از این بهره گرفته شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه آثار تحول در کشت و صنعت و زندگی مردم باید بصورت واضح بر همگان آشکار شود، ادامه داد: شرایط به ما دیکته می کند که برای برون رفت از سختی ها بر اساس یک کار تحقیقاتی و پژوهشی و منطبق بر بازار پسندی و رویکرد صادرات در منطقه سرمایه گذاری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: مجموعه 5200 هکتاری کشت و صنعت برای شهرستان و استان یک نعمت ارزشمند می باشد و بایستی در جهت رونق بخشیدن به تولید محصولات کیفی و نیز توسعه صادرات و شکوفایی اقتصادی با رویکرد پشتیبانی از ساکنان و کمک به متحول سازی هدفمند منطقه با استفاده از روشهای نوین بر روی آن سرمایه گذاری شود.

علی اوسط هاشمی تاکید کرد: ظرفیتهای گسترده و مطلوبی برای تولید انواع محصولات دامی و کشاورزی در خاش فراهم می باشد.

استاندار اظهار کرد: هدف مهم دولت برای استفاده بهینه از آب و خاک برنامه دارد که اجرای 46 هزار هکتار آبیاری نوین در منطقه سیستان و یکصد هزار هکتار در مناطق بلوچستان بر همین مبنا طرح ریزی شده است.

مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ایجاد و راه اندازی یک سایت انبوه برای تولید محصول با کیفیت پسته در خاش ضروری است.

هاشمی مدیریت کردن 9000 متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی مجموعه کشت و صنعت گوهرکوه را که به روش سنتی برداشت می شود را مورد تاکید قرار داد و افزود: تنها با اجرای سامانه های آبیاری نوین می توان این میزان مصرف آب را به نصف کاهش داد و بیشترین بهره را از این مبحث ببریم.

استاندار همچنین در ابتدای بیانات خود با اشاره به اینکه فرصتهای برابر خدمت و اجرای عدالت در اسلام و نظام اسلامی ایران فراهم می باشد و برای ارائه خدمت به هموطنان هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد گفت: از ویژگیها و شاخص های نظام اسلامی این است که زلالی و شفافیت و برکت آب را در خود جای داده است لذا با نیت دینداری و همت بلند برای خدمت برای رسیدن به آن زلالی تلاش کنیم.

هاشمی موضع خدمت و بودن در نقش حکومتی را امانت و از اموال عمومی عنوان و تاکید کرد: باید با احتیاط از این مسئولیت و فرصت خدمت و امانت بخوبی صیانت کنیم.

استاندار همچنین بیان کرد: آنچه در منا بر میهمانان و زائران بیت الله الحرام روی داد جفا بر حق مهمان توسط میزبان بود.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش نیز با برشمردن پتانسیل ها و ظرفیتهای منطقه در ابعاد مختلف از نگاه ویژه و توجه دولت و استاندار محترم به مناطق خاش قدردانی کرد.

فرماندار خاش بیان کرد:این منطقه ظرفیتهای ارزشمندی را در ابعاد گردشگری، کشاورزی، دامداری، صنعت و معدن و خدمات در خود جای داده است که وجود افزون بر 37 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی و تولید سالنه سیصد هزار تن انواع محصولات کشاورزی نمونه ای از این توانمندی ها است.

رئیس شورای اسلامی شهر نوک آباد و مدیر عامل شرکت کشت و صنعت گوهرکوه نیز گزارشهایی از اقدامات انجام شده ارائه دادند و به بیان مشکلات در حوزه های خدمات و عمران شهری، بهداشتی، ورزشی، آب و کشاورزی و غیره پرداختند.

هاشمی در ادامه سفر از کارخانه و ترمینال ضبط پسته، مزارع ذرت و یونجه و سامانه آبیاری نوین مجتمع کشت و صنعت گوهرکوه و نیز سایت یکصد تنی تولید ماهی قزل آلای تودک خاش دیدن کرد و با حضور وی کلنگ اجرای پروژه 1200 هکتاری سامانه آبیاری نوین کشت و صنعت گوهرکوه با پیش بینی اعتبار 96 میارد ریال به زمین زده شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با سفر به منطقه ایرندگان در جمع مردمان این دیار حضور می یابد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: پسته ، زاهدان ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.