یک دکترای تخصصی بالینی طب چینی گفت: کشورهای شرق آسیا امروزه مهمترین کشورهای صادر کننده محصولات طبیعی و گیاهان دارویی هستند و متاسفانه ایران با توجه به تنوع در گونه‌های گیاهی جایگاهی ندارد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان , محمد حسین آیتی اظهار داشت: فرآورده‌های طبیعی از ارزش و اهمیت خاصی در تامین بهداشت و سلامت جوامع هم به لحاظ درمان و هم در پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار است.

به گفته وی از نقطه نظر تاریخی گیاهان اهمیت فراوانی در توسعه جوامع داشتند و تحقیقات وسیعی برای یافتن فرآورده‌ها و مواد طبیعی گیاهی در طول تاریخ انجام شده است.

این دکترای تخصصی بالینی طب چینی عنوان کرد: ارزش اقتصادی و تجاری گیاهان دارویی بسیار فوق العاده زیاد است و طبق برخی از آمارهای اعلام شده ارزش تجارت جهانی گیاهان داروی بالغ بر 500 میلیون دلار در سال برآورده می‌شود.

آیتی افزود: تقریباً یک چهارم داروها منشأ گیاهی دارند که ممکن است به طور مستقیم از عصاره گیاه استفاده یا بر اساس ترکیب گیاه سنتز شده صورت پذیرد.

وی ادامه داد: کار بر طب سنتی و استفاده از فرآورده‌های طبیع
ی در سراسر دنیا در حال انجام است که این مسئله در کشورهای شرق آسیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این دکترای تخصصی بالینی طب چینی بیان کرد: کشورهای شرق آسیا امروزه مهمترین کشورهای صادرکننده محصولات طبیعی و گیاهان دارویی هستند و متاسفانه ایران با توجه به تنوع در گونه‌های گیاهی جایگاهی ندارد.

آیتی خاطرنشان کرد: وضعیت گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در ایران به رغم مزیت‌های نسبی و امکان تولید متابولیت‌های دارویی ویژه و گران‌بها که می‌تواند علاوه بر تامین مواد اولیه دارویی که یکی از مهمترین صادارات غیر نفتی و ارز آور باشد, با محدودیت‌ها و مشکلات زیادی مواجه است.

منبع :تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار