فعالان یمنی حملات سعودی به یمن را جنایت جنگی توصیف و بر لزوم اقدام جامعه بین المللی علیه سعودی ها تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، حملات عربستان سعودی به یمن همچنان ادامه دارد و نتیجه آن افزایش شمار تلفات غیرنظامی در این کشور است.  
روز گذشته فعالان حقوق بشر در نزدیک دفتر سازمان ملل متحد در شهر صنعاء -- پایتخت یمن -- تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات از جامعه جهانی خواستند اقدامات جدی برای مقابله با تجاوز سعودی صورت بدهد. 

آنها از سازمان ملل متحد خواستند به تجاوز سعودی به یمن پایان بدهد. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی علیه سعودی ها سر می دادند. آنها می گفتند سازمان ملل متحد باید دراین زمینه وارد عمل شود.

 در حملات سعودی به یمن تاکنون، حدود شش هزار و چهارصد یمنی کشته شده اند. یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: "ما این تظاهرات را برپاکرده ایم تا از سازمان ملل متحد بخواهیم به مسئولیت خودش عمل کند و به جنگی پایان بدهد که توام با نسل کشی است و عربستان سعودی علیه یمن به راه انداخته است. عربستان سعودی با این حملات، زیرساختهای یمن را نابود می کند. اقدام سعودی ها در اعمال محاصره علیه یمن سبب شده است میلیونها یمنی در آستانه فقر قرار بگیرند."
 
شرکت کنندگان در تظاهرات صنعاء می گفتند حملات سعودی به یمن سبب افزایش وحدت ملی در میان مردم این کشور شده است. یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گفت: "جنگ توام با نسل کشی مردم یمن که عربستان سعودی به راه انداخته، سبب شده است مردم یمن متحد شوند. در حال حاضر همه مردم یمن متوجه شده اند که باید به صورت یکپارچه در مقابل تجاوزهای سعودی بایستند."
 
فعالان حقوق بشر که در این تظاهرات شرکت داشتند تاکید می کردند که باید تحقیقاتی درباره جنایتهای ضدبشری و جنایتهای جنگی عربستان سعودی در یمن انجام شو.  یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات گف: "عربستان سعودی در تلاش است یک کمیته تحقیق و تفحص ملی تشکیل بدهد تا جنایتهای شنیع خودش را علیه مردم فقیر یمن لاپوشانی کند."
 
شرکت کنندگان در تظاهرات دیروز یمن، طوماری علیه عربستان سعودی و اقداماتش در کشتار مردم بیگناه یمن امضاءکردند و این طومار را به دفتر سازمان ملل متحد تسلیم کردند و خواستار آن شدند که سازمان ملل متحد به کشتار مردم یمن به دست ماشین جنگی سعودی پایان بدهد.

 عربستان در چند ماه گذشته مناطق مسکونی را در یمن هدف قرار داده است. ارتش عربستان چندی پیش حملاتی را نزدیک دفتر سازمان ملل متحد در یمن انجام داد. این حملات هشداری برای این سازمان بین المللی است تا رویکردش را درباره این مسئله تغییر بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار