شب گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سخنرانی در سازمان ملل، ادعاهای واهی گذشته در مورد ایران را تکرار کرد

گستاخی نتانیاهو به جامعه بین الملل؛ شما در قبال ایران سکوت کردیدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد. وی همانند گذشته با تکرار ادعاهای واهی مبنی بر تلاش ایران برای نابودی این رژیم، تاکید کرد: ایران هم اکنون موشک‌هایی دارد که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که عصبانیت در لحنش آشکارا قابل لمس بود، در بخشی از سخنانش گفت جامعه بین المللی به جای این که نگران توافق هسته ای با ایران باشد، برای این کشور آغوش باز کرده است. وی نتیجه گرفت: "در این شرایط، مخالفت با توافق هسته ای ایران دشوار است."

نتانیاهو در میانه سخنان خود با نشان دادن کتاب "فلسطین" – شامل سخنان مقام معظم رهبری درباره کشور فلسطین – به حاضران، مقامات ایران را متهم به تلاش برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی کرد. اما مهم‌ترین بخش سخنرانی نتانیاهو که توجه بیشتر رسانه‌ها را به خود جلب کرد، سکوت 45 ثانیه‌ای وی بود. نتانیاهو پس از آنکه جامعه جهانی را متهم به "سکوت مطلق" در برابر ایران کرد، بیش از 40 ثانیه ساکت ماند تا بقولی سیاست سکوت در برابر سکوت را اجرا کرده باشد. 

بی بی سی در تحلیلی، سخنرانی نتانیاهو را تشری به جامعه بین الملل بخاطر مماشات با ایران دانست. این شبکه تاکید کرد اگر چه نتانیاهو از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی انتقاد کرد، سخنان وی نشان داد مقامات تل آویو واقعیات توافق هسته‌ای ‌ایران را پذیرفته‌اند.

نتانیاهو در ادامه سخنرانی طلبکارانه خود مدعی شد، تهدیدات مشترک سبب نزدیکی اعراب و اسرائیل شده است. وی تاکید کرد این رژیم، تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران را به طور جدی دنبال می‌کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت‌های جهانی خواست فشار را بر ایران تشدید کنند. 

شبکه سی ان ان نیز در گفتگویی با "یوسی مکلبرگ،" کارشناس اندیشکده انگلیسی "چاتام هوس"، از سخنان شب گذشته نتانیاهو انتقاد کرد. مکلبرگ با انتقاد از ادبیات سیاسی نتانیاهو اظهار داشت: نتانیاهو در 25 دقیقه سخنرانی خود، گفتمان بسیار تندی در قبال ایران داشت. وی سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را احساسی و آخرالزمانی تفسیر کرد و گفت: نتانیاهو با این گونه سخنان به روابط این رژیم و آمریکا آسیبی جدی وارد می‌کند.

نشریه "هیل" نیز به سکوت 45 ثانیه‌ای نتانیاهو در سخنرانی شب گذشته اشاره کرد و آن را نوعی اعتراض به جامعه‌ جهانی به خاطر سکوت در قبال سیاست‌های ایران در قبال این رژیم ارزیابی کرد.

نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را به دروغگویی در قبال رژیم صهیونیستی متهم کرد و از وی خواست بجای این کار، به میز مذاکره برگردد. وی گفت: «اسرائیل چگونه می‌تواند با فلسطین به صلح برسد زمانی که آنها نشستن پشت میز مذاکره را رد می‌کنند؟ اسرائیل انتظار دارد تشکیلات خودگردان فلسطین به تعهدات خود پایبند باشد.»

خبرگزاری شین‌هوا در این خصوص با "نمر حمد،" دستیار محمود عباس -- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین -- گفتگو کرد. نمر حمد به خبرنگار شین‌هوا گفت: پیش از توقف کامل شهرک‌سازی‌های اسرائیل و بدون آزادی اسرای فلسطینی، از سرگیری مذاکرات صلح با این رژیم بی‌معنی است. وی افزود: برخلاف تلاش‌های جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا، تل آویو با خودداری از آزاد کردن چهارمین گروه از اسرا که در خصوص آن توافق شده بود،موجب شکست طرح آمریکا شد.

روزنامه جروزالم پست نیز با اشاره به انتقادات تند نتانیاهو از جامعه بین الملل به خاطر رفتار به اصطلاح دوگانه در قبال رژیم صهیونیستی نوشت: جامعه بین الملل درباره "سکوت مطلق" دربرابر اقدامات ایران مقصر است. این روزنامه در تحلیل خود، باراک اوباما - رییس جمهور آمریکا - را به دلیل بی‌توجهی به موضوع اسرائیل و فلسطین مورد سرزنش قرار داد. اوباما در سخنرانی خود در سازمان ملل به فلسطین و اسرائیل اشاره‌ای نکرد. این روزنامه در پایان، پیام‌های تهدیدآمیز سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متوجه ایران و گروه‌های فلسطینی دانست. 


کتاب فلسطین رهبر انقلاب

کتابی که نتانیاهو شب گذشته در سخنرانی خود به حضار نشان داد، کتاب فلسطین -- شامل فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کشور مظلوم فلسطین -- بود. پیشتر روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی مدعی شده بود رهبر انقلاب ایران در این کتاب خواستار نابودی رژیم صهیونیستی به وسیله جنگ کم‌اثر است؛ به طوری که ساکنان یهودی سرزمین‌های اشغالی به کشورهای قبلی خود بازگردند. جنگ رسانه‌ای علیه این کتاب زمانی شدت گرفت که روزنامه واشینگتن پست گزارشی به قلم "امیر طاهری" - معروف به پریسا پارسی سردبیر سابق روزنامه کیهان در زمان رژیم پهلوی – منتشر کرد. با آنکه این کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده بود، طاهری نسخه‌ای دیگر از ترجمه تحریف شده انگلیسی این کتاب ارائه کرد. وی با ذکر دلایل واهی می‌کوشید مقامات ایران را دشمن یهودیت نشان دهد. با این وجود، رهبر انقلاب در این کتاب با رد دشمنی اسلام با یهودیت، خواستار برقراری همه‌پرسی برای حل مشکل فلسطین شده است. ایشان همچنین در این کتاب، موضوع یهودیان  را جدا از صهیونیست‌ها می‌دانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
در دوران احمدی نژاد کمتر از این دولت عصبانی می شد پس نشون میده این دولت بازرنگی عمل می کند
آخرین اخبار