وزیر امورخارجه روسیه با تأکید بر اینکه از هیچ طرف سیاسی در سوریه حمایت نمی‌کند، مأموریت مسکو در این کشور را مبارزه با داعش توصیف کرد.

لاوروف: مأموریت ما در سوریه مبارزه با داعش است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "روسیا الیوم"؛ "سرگئی لاوروف" -وزیر امورخارجه روسیه- گفت: "موضع مشترکی با ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش داریم."

"سرگئی لاوروف" افزود: "به مسائل خاورمیانه و پناهجویان بسیار اهتمام داریم؛ درخصوص استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی گروه های تروریستی اطمینان حاصل شده است."

"لاوروف" گفت: "روسیه مانند آمریکا، داعش و دیگر گروه های تروریستی را هدف قرار می دهد؛ مأموریت ما در سوریه مبارزه با داعش است، و از هیچ گروه سیاسی حمایت نمی کنیم. نیروهای ما در سوریه انبارهای سلاح و سوخت داعش را هدف قرار می دهند."

وی افزود: "روسیه ارتش آزاد سوریه (مخالفان) را یک گروه تروریستی قلمداد نمی کند و این گروه باید بخشی از راه حل سیاسی در سوریه باشد."

وزیر امور خارجه روسیه اتهاماتی مبنی بر اینکه جنگنده های روسی در سوریه گروه موسوم به ارتش آزاد و شهروندان سوری را هدف قرار داده‌اند، تکذیب کرد.

لاوروف گفت: "هیچ اطلاعاتی درباره کشته شدن غیرنظامیان در جریان این حملات وجود ندارد."

لاوروف تاکید کرد: "ما تلاش می کنیم شرایط مناسبی برای راه حل سیاسی در سوریه فراهم کنیم."

وی تصریح کرد: "درباره راه حل سیاسی باید بگویم که همگی ما خواستار سوریه ای دموکراتیک هستیم. سوریه وطن تمامی ادیان و مذاهب است زیرا حقوق همگی در آن حفظ شده است."

لاوروف در ادامه این مطلب گفت: "ما درباره اقداماتی که در آینده نزدیک اتخاذ خواهد شد به نتیجه هایی دست یافته ایم اما باید کشورهای دیگر و سازمان ملل نیز شرایط و گزینه هایی برای دستیابی به راه حل سیاسی فراهم کنند که اجرای آن ممکن باشد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار