ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیر گمرک تبریز گفت: 529 هزار تن انواع کالا به ارزش 480 میلیون دلار در شش ماهه نخست امسال از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات کالا به ارزش 480 میلیون دلار از گمرکات آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛به نقل ازروابط عمومی گمرکات استان ، ناصر نوروزی اعلام کرد: صادرات کالا از استان به خارج از کشور در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی چهار درصد و از نظر ارزش پنج درصد کاهش نشان می دهد.

وی عمده کالاهای صادراتی استان را مواد و فرآورده های پلاستیکی ، میوه ، ماشین آلات و وسایل مکانیکی ، فراورده های غلات ، شیشه و مصنوعات شیشه ای ، شیر و سایر محصولات دامی عنوان کرد.

وی افزود: این اقلام به بیش از 93 کشور مختلف دنیا به ویژه کشورهای عراق ، ترکیه ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان ، افغانستان ، ایتالیا ، روسیه ، پاکستان و اسپانیا صادر شده است.

نوروزی ، میزان کالای وارده از طریق گمرکات استان در شش ماهه امسال را 259 هزار تن به ارزش 531 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این میزان کالای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 24 درصد و از نظر ارزشی یک درصد رشد نشان می دهد.

وی ، عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در نیمه نخست سالجاری را شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی ، چوب و اشیای چوبی ، توتون و تنباکو ، مواد پلاستیکی ، میوه ، ماشین آلات و دستگاه های برقی ، کائوچو ، قطعات ماشین آلات راهسازی ، کاغذ و مقوا برشمرد.

نوروزی گفت: این کالاها از 52 کشور دنیا از جمله ترکیه ، چین ، امارات متحده عربی ، آلمان ، ایتالیا ، روسیه ، هند ، ژاپن ، لهستان و فرانسه پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.

وی با اشاره به تردد 740 هزار مسافر از طریق مرزهای زمینی و هوایی استان در نیمه نخست امسال ، گفت: تعداد مسافر ورودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد و تعداد مسافر خروجی از کشور 20 درصد افزایش نشان می دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی میزان درامد وصولی گمرکات استان در شش ماهه امسال را دو هزار و 535 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درامد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

آذربایجان شرقی با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان مرز مشترک زمینی دارد. این استان دارای سه اداره کل گمرکی در تبریز ، سهلان و جلفا ، سه اداره گمرکی در مراغه ، نوردوز و منطقه آزاد ارس و یک گمرک هوایی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.