مدیركل ثبت احوال استان اصفهان از رشد 25 درصدی طلاق در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل، خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تورج حاجی‌رحیمیان در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان اصفهان ابراز كرد: استفاده از شیوه‌های نوین در ثبت احوال در حال بكارگیری است و در سه بیمارستان بزرگ استان، ماموریت احوال به صورت مستمر صورت می‌گیرد و آمار ثبت می‌شود.

وی با بیان اینكه اخیرا" یكی از رویكردهای بسیار شایسته در سازمان ثبت احوال، بحث كیفی احوال بوده است، خاطرنشان كرد: سكته‌های قلبی و ایست قلبی یكی از علل فوت بشمار می رود و این درحالی است كه ایست قلبی تنفسی در طبقه‌بندی‌های بین‌الملل به عنوان یك معلول محسوب می‌شود نه یك علت.

مدیركل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینكه در ثبت احوال برخی از آمارها امیدواركننده و برخی دیگر نگران كننده است، تصریح كرد: آمار ازدواج در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل از رشد 7 درصدی برخوردار بوده و این درحالی است كه آمار طلاق با افزایش 25 درصدی همراه بوده و این امر بسیار نگران كننده است.

حاجی‌رحیمیان یكی از مسائل مهم وقایع حیاتی استان اصفهان را كلی گرایی پدیده‌های اجتماعی دانست‌ و گفت: اهم فعالیت‌ها در خصوص حضور ثبت احوال در انتخابات 94 مواردی همچون تشكیل ستاد انتخابات در اداره كل و تمام ادارات تابعه، برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد هماهنگی امر انتخابات به نحو فعال است.

وی افزود: تشكیل كمیته‌های 5 گانه اسناد هویتی و فناوری اطلاعات و همچنین متذكر شدن رعایت اصول كلی انتخابات برای تمام ادارات ثبت احوال و هماهنگی كامل با فرمانداران نیز از دیگر فعالیت‌های مهم ثبت احوال است.

مدیركل ثبت احوال استان اصفهان اظهار كرد: در جهت رسیدن به آمارهای مكان محور، ثبت تغییر نشانی و تغییر كد پستی الزامی است و بایستی این امر ابلاغ و توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی رعایت شود.

حاجی‌رحیمیان ابراز كرد: در صورتی كه مردان ایرانی با زنان خارجی و یا بالعكس قصد ازدواج داشته باشند، بایستی به تایید و امضای استاندار استان برسد و این درحالی است كه در 6 ماهه نخست سال 94، 14 مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و 4 مورد ازدواج مردان ایرانی با زنان خارجی به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.