معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: براساس تصمیم اخیر رییس جمهور مقرر شد، هم شورای پول و اعتبار و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی‌های لازم در جهت حمایت از واحدهای صنعتی را انجام دهند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی ابریشمی در نشست مشترک با صنعتگران شهرک صنعتی عجب شیر و مراغه استان آذربایجان شرقی با اشاره به نیاز واحدهای صنعتی به نقدینگی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم اخیر رییس جمهور مقرر شد، هم شورای پول و اعتبار و هم وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی‌های لازم در جهت حمایت از واحدهای صنعتی را انجام دهند، هرچند شرایط اقتصادی کشور هنوز مناسب نیست اما سعی دولت به حل مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه تسهیلات از سه بخش تشکیل شده است، وجوه تسهیلات، نرخ سود تسهیلات و تأمین وثیقه ضمانتنامه آن  گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و اعتبارات در اختیار تلاش می‌کند تا اقدامات لازم جهت تسهیل دسترسی واحدهای تولیدی به تسهیلات را انجام دهد.

ابریشمی با تاکید براینکه امیدواریم بانک‌ها نیز حمایت لازم را از تولید انجام دهند، خاطر نشان کرد: در تفاهم نامه‌ای که با بانک صنعت و معدن منعقد شد، قرار است تسهیلاتی به واحدهای صنعتی ارائه شود، همچنین از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز شرایط برای تسهیل صدور ضمانت نامه بانکی برای واحدهای تولیدی ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنانش توجه به کیفی سازی و توسعه شهرکهای صنعتی موجود را ازاولویت های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برشمرد و گفت: با وجود کمبودها و نواقصی که در شهرک صنعتی عجب شیر و مراغه وجود دارد این شهرکها ازجایگاه قابل قبولی از حیث زیرساخت‌های صنعتی برخوردار بوده و خوشبختانه مشکل کمبود آب، برق و گاز در این شهرکها وجود ندارد.

ابریشمی همچنین درخصوص شهرک صنعتی مراغه 2 نیز اظهارداشت: خوشحالم که این شهرک صنعتی دریکی از نقاط مناسب مراغه مکان یابی شده و آرزو می‌کنم به زودی شاهد کلنگ زنی آن باشیم.

گفتنی است ابریشمی در این سفر یک روزه ضمن بازدید از محل احداث شهرک تخصصی سنگ آذر شهر و شهرک صنعتی عجب شیر، محل احداث شهرک صنعتی مراغه 2 و شهرک صنعتی مراغه، دو واحد تولیدی مستقر در این شهرکها را نیز به بهره برداری رساند.

همچنین در این سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان فعالیت چهار واحد تولیدی قرار گرفته و از تصفیه خانه دردست احداث شهرک صنعتی مراغه بازدید کرد.

لازم به ذکر است، در این سفر یک روزه مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه و عجب شیر و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی  نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار