تعداد 25 تیر برق معارض از مسیر توسعه بزرگراه شهید حکیم حد فاصل تونل شهدای غزه بر طرف شد.

رفع موانع اجرایی از مسیر توسعه پروژه حکیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان مسیر 14 کیلومتری بزرگراه شهید حکیم از وجود معارضات ملکی اعم از اراضی تحت تملک نهادهای نظامی و املاک شخصی آزاد سازی شده و یکی از مهمترین موانع اجرایی توسعه این معبر بزرگراهی برطرف شده است.

پیشرفت عملیات اجرایی پروژه حکیم

عملیات اجرایی تقاطع‌های غیر همسطح ادامه بزرگراه شهید حمکیم با خیابان کرج، بلوار ایران خودرو و خیابان پژوهش مورد پیگیری رفع معارضات ملکی در سال 1393 قرار گرفت و اقدامات لازم جهت احداث سایر تقاطع‌های این مسیر پس از رفع موانع اجرایی آغاز شد.

که تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ عملیات اجرایی در تعدادی از تقاطع‌های غیر همسطح مسیر ادامه بزرگراه  شهید حکیم حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا تقاطع کاروانسرا سنگی 2 انجام شده است.

ادامه بزرگراه حکیم حد فاصل تونل شهدای غزه 

پروژه احداث ادامه بزرگراه شهید حکیم در امتداد غربی بزرگراه رسالت شامل 16 کیلومتر عملیات راهسازی راست تا به تقاطع‌های  غیر همسطح کاروانسرا سنگی 1 و 2 متصل شود که این 16 کیلومتر معبر شامل 7 تقاطع غیر همسطح است که از سال 93 در دستور کار قرار گرفت.

از ابتدای امسال مسیر تونل شمالی شهدای غزه به طول بیش از یک کیلومتر مورد روکش آسفالت قرار گرفت و با پیشرفت 20 درصدی عملیات اجرای بتن غلتکی در بخش تونل جنوبی شهدای غزه تاکنون حدود 200  متر از طول مسیر 1026 متری تونل جنوبی زیر پوشش بتن غلتکی قرار گرفته است.

این مسیر یک کیلومتری که در جنوب دریاچه شهدای خلیج فارس قرار دارد و به ورودی شرقی تونل شهدای غزه منتهی می‌شود، تا مرحله اجرای آخرین لایه‌های خاکریزی پیشرفت کرده و به اجرای روکش آسفالت رسیده است. پیشرفت کلی عملیات اجرایی پروژه احداث تونل شهدای غزه به مرز 95 درصد رسیده است که این پروژه پس از تکمیل سیستم‌های ایمنی و کنترل هوشمند آن، بهمراه سایر بخش‌های باقی مانده ادامه بزرگراه شهید حکیم تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شود.

پیشرفت 90 درصدی عملیات اجرایی

25 تیر برق معارض از مسیر توسعه بزرگراه شهید حکیم در بخش حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا ورودی شرقی تونل شهدای غزه بر طرف شده و به این ترتیب امکان تکمیل عملیات زیر سازی مسیر در 2 کیلومتر از طول این مقطع فراهم شده است.

همچنین اجرای عملیات جدول کاری در یک کیلومتری حد فاصل تقاطع خیابان کوهک تا تقاطع خیابان کاج و پایه‌های بتنی در تقاطع غیر همسطح خیابان گل‌ها نیز رو به اتمام است.

پیشرفت عملیات احداث بزرگراه شهید حکیم از تقاطع بزرگراه آزادگان تا تقاطع غیر هم سطح کاروانسرا سنگی 2 که شامل 14 کیلومتر معبر بزرگراهی و 15 تقاطع غیر هم سطح است در بخش معبر بزرگراهی و حد فاصل تونل شهدای غزه تا تقاطع غیر همسطح کاروانسرا سنگی 1 و 2 از مرز 50 درصد فراتر رفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تونل ، پروژه ، کاروانسرا ، سنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار