بحث توهین و افترا در فضای مجازی همانند دنیای واقعی قابلیت پیگیری دارد و در صورت اثبات جرم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باز هم یک اتفاق تازه و جریان های فضای مجازی برای سرگرم شدن عده ای که این فضا را برای گرفتن لایک گل آلود می کنند.

فضای مجازی مدتی است تبدیل به یک اتاق اظهار نظر بی ناظر شده تا یک عده از روی بیکاری و حس کنجکاوی به صفحات همدیگر سرک کشیده و هر چه دل تنگشان میخواهد بگویند.

ماجرای ازدواج مجدد یک چهره شناخته شده آن چنان هجمه ای از اظهار نظر در پی داشت تا این خانم مجبور به بستن صفحه اینستاگرام خود برای بار دوم شد.

به نظر می رسد این کنجکاوی و تجسس در کار دیگران در فضای مجازی بیشتر از آن که جنبه واقعیت و به حق سخن گفتن را داشته باشد از روی بیکاری و برای تفنن ماجراست؛ غافل ازآن که در این بین در مورد آدم های واقعی یک جامعه اظهار نظر می شود.

آزاده نامداری خبر ازدواج مجددش را در صفحه اینستاگرام خود علنی کرد و این موضوع به نقل محافل مجازی تبدیل شد. بعداز چند ساعت همسر اول شوهر آزاده نامداری با انتشار عکسی از صفحه اینستاگرام خود درباره این موضوع به اظهار نظر پرداخت و دیگران نیز بدون تحقیق در مورد اینکه اصلا این خانم حقیقت را گفته یا خیر و بدون هیچ تحقیقی در مورد حرف های گفته شده شروع به گذاشتن کامنت گذاشتند.

این افراد که گویا اوقات فراغت زیادی دارند بعد از بسته شدن پیج اصلی نامداری هجوم به صفحه خانمی که ادعا می کند همسر سابق این آقا است شروع شد و به یک صفحه نظرسنجی مبدل گشت.

قضاوت در مورد آزاده نامداری جرم محسوب می شود

توفیقی وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: توهین اگر مصداق پیدا کند و ثابت شود چه مکتوب ،چه شفاهی در فضای مجازی یا به صورت تلفنی به استناد ماده 608 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب می شود و مجازات دارد.

وی در مورد احراز هویت افرادی که کامنت های نامناسب و دروغ و یا توهین آمیز و افتراآمیز را دارند بیان کرد: در بحث جرایم الکترونیکی و رایانه ای کارشناسان فنی پلیس فتا در این زمینه تبحر دارند و متعاقبا در صورت شکایت فردی که مورد توهین قرار گرفته است قابل پیگیری هستند.

توفیقی اظهار داشت: برای ازدواج موقت نیازی به اجازه همسر اول و دائمی نیست اما اگر بحث ازدواج دائمی باشد نیاز به کسب اجازه از همسر اول و یا مراجع قضائی است.

وی در پایان گفت:  اگر همسر اول این آقا در مورد فرد مورد نظر(نامداری) اظهار نظر کرده باشد و در صورت شکایت نتواند ادعای خود را ثابت کند بحث افترا پیش می آید که جرم آن شلاق، جزای نقدی ودر برخی موارد حبس است.

این خانم در صفحه اینستاگرام خودش نوشت:

آقاي سجاد عبادي!گل هايي كه هر سه شنبه برايش ميبردي از همان گل فروشي ميخريدي كه براي من هم در اين ٣ سال خريدي ؟!حرفهايي كه سر سفره عقد در گوشش گفتي از جنس همان حرفهايي بود كه در اين ٣ سال در گوشم زمزمه كردي ؟!راستي به او هم گفتي كه هميشه دوستش داري ؟!مردي كه سر قولش نماند مرد نيست ، پس حساب من با تو هيچ ! خانم نامداري عزيز، بانوي حجاب و اخلاق و عفاف و شكستن حرمت ها؛ من سر زندگي ام بودم كه تو آمدي من بودم و تو آمدي او ٢٢ شهريور ٩٤ از من جدا شد و تو ماه هاست كه از گل هاي رز سفيدت عكس ميگذاري و روزهاست كه آينه و شمعدان خانه ي مشترك جديدت را به نمايش گذاشته اي حساب تو و خانواده هايي كه از هم پاشيدي با خدا پ.ن: خدايا باز من ماندم و تو.به فريادم برس پ.ن: اين عكس شناسنامه من است خدا با من است.

بعد از این پست و با بسته شدن پیج نامداری کامنت ها را در صفحه مهسا آبومگر کسی که ادعا می کند همسر سابق سجاد عبادی است برخی شایعات در فضای مجازی از ازدواج آزاده نامداری با فردی به نام سجاد عبادی خبر میدهند.
موج کامنت های توهین آمیز را مشاهده می کنید:


قضاوت در مورد آزاده نامداری جرم محسوب می شود

قضاوت در مورد آزاده نامداری جرم محسوب می شود

قضاوت در مورد آزاده نامداری جرم محسوب می شود

در نهایت این خود اشخاص هستند که با رفتار و کارهایشان موج های توهینی این چنینی را به جان میخرند به نظر میرسد چهره های مطرح و شناخته شده باید بیشتر مراقب رفتار و عملکرد خود در فضای مجازی باشند که از ابراز اعتراضات از این جنس تا حد امکان جلوگیری شود.

گفتنی است ؛ بعضی از اتفاقات تنها به صورت شخصی باعث خوشحالی فرد می شود وممکن است خوشحالی او بازتاب جالبی نداشته باشد.



گزارش از نازنین روزبهانی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
خانم آزاده نامداری فوت کردن حالا خیالتون راحت شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۴
آزاده نامداری از گل هم پاکتره.بیخودی پشت سرش تهمت نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
بهتر شما هم بیشتر از این به این مسایل دامن نزنید. سرک کشیدن در زندگی شخصی هرکسی کار خوبی و پسندیده ای نیست و دور از شأن است
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۰۲:۲۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۴
آه. مهسا کیه؟ ؟مهسا چیه. همچین کسی ندیدم. این اسمو بنده تو عمرم تا حالا نشنیدم
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۲۰:۱۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
شاعر که میگه. دیوونم میکنی. به سوی زندگی روانه میکنی. شاعر که میگه. حرفات شیرینه هر یک کلمش به دلش میشینه
-
محمد
۲۰:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
این خانم نامداری مگرچه تاجی برسرخودش وخونوادش ومردم زده که هرروزاسمش توی این سایتها می چرخه.باباجون دست بردارید.بخدابرای مردم این شخصیت هیچ اهمیتی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
الان یعنی این خانوم مهسا دروغ گفتن یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
اون موقع که ملت در مورد فرزاد حسنی هم قضاوت میکردند جرم حساب میشد دیگه نه اگه حسنی بخواد شکایت کنه که باید 40 میلیون آدم برن زندان