برخلاف ادعای مقامات افغان، نیروهای نظامی این کشور در بازپسگیری شهر قندوز ناکام ماندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، کشور افغانستان یک روز پس از آنکه طالبان شهر شمالی قندوز را به تصرف خود درآورد، در بحران فرو رفت.

پیشتر مقامات دولتی وعده داده بودند با ضد حمله، شهر قندوز را پس بگیرند؛ اما نیروهای افغان نه تنها در حملات روز گذشته پیشرفتی نداشتند، بلکه طالبان توانست به پیشروی خود ادامه دهد.

جنگجویان طالبان دیروز فرودگاه قندوز را که به وسیله صدها نیروی افغان حفاظت می‌شد، محاصره کردند. بسیاری از غیر نظامیان نیز برای در امان ماندن از حملات طالبان به این فرودگاه پناه آورده‌اند.

پنتاگون پس از یک روز سکوت درباره شرایط بد قندوز، با شکست خواندن وضع موجود، مداخله خود را دیروز با دو حمله هوایی آغاز کرد.

مقامات افغان می‌گویند شواهد نشان می‌دهد شورشیان طالبان در شمال قندوز، حملات مرزی را ترتیب داده‌اند. اما نگرانی بیشتر مربوط به شرق قندوز است؛ جایی که شورشیان در دو روز گذشته اعلام کرده‌اند حملات سنگینی به ایستگاه‌های ایست بازرسی و سایر اماکن نظامی انجام داده‌اند.

هم‌اکنون این پرسش مطرح است که چگونه هزاران نظامی ارتش، پلیس و سایر نیروهای دفاعی عملکرد بسیار ضعیفی در مقابل جنگجویان طالبان که قالب آنان از افراد محلی هستند، نشان داده‌اند.

در ساعات اولیه سقوط قندوز، مقامات افغان و قریب به اتفاق نیروهای ارتش افغان از بازپسگیری شهر در کمترین زمان خبر دادند؛ اما در پایان روز گذشته حملات ارتش افغانستان به جایی نرسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار