ایران هنوز هم اسیر کاغذ بازی و بروکراسی اداری است و هنوز هم با وجود آمدن تکنولوژی و اینترنت، ایرانی ها در بسیاری از سازمان ها و ادارات برای پیشبرد کارهای خود باید شخصا حضور یابند و چند روزی از وقت با ارزش خود را تلف کنند تا کارشان راه بیافتد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ایران هنوز هم اسیر کاغذ بازی و بروکراسی اداری است و هنوز هم با وجود آمدن تکنولوژی و اینترنت، ایرانی ها در بسیاری از سازمان ها و ادارات برای پیشبرد کارهای خود باید شخصا حضور یابند و چند روزی از وقت با ارزش خود را تلف کنند تا کارشان راه بیافتد.به این ترتیب است که از اداره امور مالیاتی گرفته تا دفاتر بیمه ، همه و همه در عصر ارتباطات و الکترونیک هنوز هم مردم را اسیر می کنند و از کار و زندگی باز می دارند تا کاری که انجامش وظیفه آنهاست، به درستی انجام شود.

این در حالی است که سازمانی مانند تامین اجتماعی، برای پیگیری امور بیمه و سوابق بیمه سایت دارد و باید مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته کارهای بیمه گذاران به صورت غیر حضوری انجام شود اما کافی است که به دنبال جمع آوری سوابق بیمه باشید یا موعد بازنشستگی شما فرارسیده باشد!آن روز است که سر دواندن ها و کاغذ بازی ها آغاز می شود.

یک بار بخشی از سوابق بیمه ناپدید می شود و در سایت وارد نشده! بار دیگر بخشی از مبالغی که برای بیمه پرداخت شده گم شده و بازنشستگی به مشکل می خورد و این داستان همچنان ادامه دارد.

امیر 63 ساله که برای بازنشستگی خود به یکی از دفاتر سازمان بیمه تامین اجتماعی مراجعه کرده در این خصوص به خبرنگار شفاف می گوید: بعد از 25 سال پرداخت حق بیمه به صورت خویش فرما دلم خوش بود که بازنشسته می شوم و حقوقی به دستم می رسد اما وقتی برای بازنشستگی مراجعه کردم 4 سال از سوابق بیمه و حق بیمه ای گه پرداخت کردم موجود نبود.

او تاکید می کند: من این شانس را داشتم که همسرم همه قبض ها و فیش های واریزی را در یک پوشه مرتب نگه داشته بود و توانستم ثابت کنم حق بیمه ام را پرداخت کردم اما بسیاری این شانس را ندارند که فیش بانکی واریزی 10 سال قبل را داشته باشند!

او در پایان می گوید: من بعد از یک هفته دوندگی موفق به بازنشستگی شدم و امروز امضای آخر را گرفتم اما سوال من این است که چه شد آن شعارها در باره دولت الکترونیک؟!

از سوی دیگر منای 30 ساله هم از گم شدن سوابق بیمه اش با تغییر شغل می گوید و معتقد است هنوز هم سایت بیمه  اصلا کارایی لازم برای خدمات رسانی به مشتریان را ندارد.

به این ترتیب در سازمان تامین اجتماعی، به عنوان سازمانی که با بیشتر مردم در ارتباط است،   هنوز هم بسیاری از کارها به شیوه سنتی انجام می شوند و حتی سوابق بین شعبه ها باید دستی گرفته شود و جا به جا شود و این در حالی است که این سوابق ، روی سایت بیمه موجود است !

در این میان، برخورد کارمندان بیمه با ارباب رجوع به شهادت مردم مناسب نیست، به سوالات مردم پاسخ داده نمی شود، برای یک سوال ساده باید کلی صف ایستاد و وقت صرف کرد و این در حالی است که اگر کار هر بادجه برای مردم مشخص باشد نیازی به صف ایستادن های طولانی برای یک سوال ساده نیست. این مساله را می توان به سایر سازمان ها و ارگان های کشور هم  نسبت داد.

منبع: شفاف
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار