سخنگوی وزارت امور خارجه باتاکیدبرضعف مدیریت و بی تدبیری مسوولان عربستان سعودی در فاجعه منا،گفت:عربستان مسئولیت این فاجعه را بپذیردوازکشورهای اسلامی عذرخواهی کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه افخم عصر سه شنبه نسبت به اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه العربیه واکنش نشان داد و آن را غیر سازنده توصیف کرد. 

وی با تاکید مجدد بر ضعف مدیریت و بی تدبیری مسئولین عربستان در فاجعه منا گفت : اظهارات شاهدان عینی و مجروحان این حادثه ابعاد تاسف باری از بی توجهی کارگزاران حج عربستان به حجاج بیت الله الحرام را برملا ساخته و توصیه می کنیم عربستان مسئولیت این فاجعه را بپذیرد و از کشورهای اسلامی عذرخواهی کند.

وی اضافه کرد : لجاجت و فرافکنی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت سنگین جان باختن چند هزار زائر بیت الله الحرام وجهه عربستان را در دنیا بیش از پیش مخدوش می سازد.

سخنگوی وزارت امورخارجه افزود : در حال حاضر شناسایی و تعیین وضعیت یکایک حجاج مفقود ایرانی در منا در اولویت برنامه های جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و عربستان به عنوان کشور میزبان حجاج باید همکاری همه جانبه را در این خصوص به عمل آورد.

افخم همچنین با اشاره به اظهارات غیر مفید و نامربوط وزیر خارجه عربستان در خصوص تحولات سوریه و یمن گفت : تداوم رویکرد مداخله مسلحانه در سوریه و یمن و تخریب زیرساخت های کشورهای عربی و مسلمان موجب گسترش افراط گرایی و بی ثباتی فرا گیر در منطقه شده است. 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه عربستان سعودی با اتخاذ سیاستهای جنگ طلبانه ، به منبع اصلی گسترش افراط گرایی و جنگ افروزی تبدیل شده و درست در زمانی که در داخل کشور هزاران نفر از حجاج کشورهای اسلامی را قربانی بی تدبیری خود کرده ، صدها غیر نظامی یمنی را نیز در حمله هوایی به یک مراسم عروسی در یمن به قتل رسانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جا دارد جامعه بین المللی به وظیفه خود برای توقف رویکرد جنگ سالارانه و کشتار غیر نظامیان بصورت جدی عمل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افخم ، ایران ، فاجعه ، منا ، عربستان ، سعودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۰۸:۱۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۴
وقتی عاشق بدنبال معشوق میرود ،اگر در راه زمین خورد و زانویش زخمی شد ، نشست و به زخمش مشغول گشت ، شادی رقیب را باعث شده اس . زمانی که مسلمانان گرد حبیب خود می گشتند و لبیک می گفتند ، شیطان با حسادت تمام در وجود سعودی های خبیث در آمده و باعث شدند تا مسلمانان بر سر زنان فقط به مصیبت ببار آمده التفات کنند و از حبیب خود غافل آیند ، تا شیطان خشنود شود و احساس پیروزی کند... . ولی نه ما همچنان بدنبال حبیب مهربان و حکیم خود فریاد لبیک سر میدهیم . .. خدا پیروز است. (س د ت)
آخرین اخبار