فرانسه اعلام کرد حملات هوایی خود را علیه گروه تروریستی داعش افزایش خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، « ژان-ایو لو دریان،» وزیر دفاع فرانسه، دوشنبه اعلام کرد فرانسه قصد دارد حملات هوایی خود را علیه مواضع داعش و اردوگاه‌های آموزشی تروریست‌ها در خاک سوریه، افزایش دهد. 

«دریان» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بی‌اف‌ام‌ تی‌وی» گفت: «ما برای جلوگیری از فعالیت این اردوگاه‌های آموزشی و تعلیم سربازان خارجی در آنجا، حملات هوایی خود را افزایش خواهیم داد. سربازان خارجی در این اردوگاه‌ها انجام حملات تروریستی را آموزش می‌بینند تا به اروپا و فرانسه حمله کنند.» وی در ادامه تاکید کرد برای امنیت فرانسه حملات هوایی علیه مواضع داعش ادامه خواهد داشت.

فرانسه یکشنبه با هدف قرار دادن یک پایگاه مهم داعش در سوریه، اولین حمله هوایی خود را علیه این گروه تروریستی آغاز کرد. اوایل ماه جاری پاریس پروازهای شناسایی برای جمع آوری اطلاعات در مورد موقعیت نیروهای تروریستی داعش برفراز سوریه انجام داد.

فرانسه منتقد سرسخت دولت سوریه است و پیشتر با هدف جلوگیری از کمک به بشار اسد، هرگونه مداخله نظامی در این کشور را رد کرده بود. وزیر دفاع فرانسه اظهار داشت: «وضع تغییر کرده است. داعش در حال آماده‌سازی خود برای حمله به خاک فرانسه است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار