معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از استقرار شبانه روزی تيم مراقبت مرزي معاونت بهداشتي دانشگاه به همراه پزشك در فرودگاه شيراز برای کنترل خطر ابتلا به کوروناویروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محسن مقدمی، گفت: تاكنون گزارشي از ابتلاي حجاج استان فارس به كرونا ويروس ديده  نشده، اما تمام تمهيدات لازم پيش بيني شده است.

وی افزود: با توجه به هماهنگي با مسئولان معاونت بهداشتي و معاونت درمان دانشگاه، هلال احمر، فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب شيراز، گمرك، حج و زيارت و اورژانس استان نیز اقدامات لازم در زمينه آموزش، پيشگيري و درمان و مراقبت هاي موثر در زمان ورود در فرودگاهها و پس از ورود به منزل و در صورت لزوم اعزام به بيمارستان هاي شيراز انجام گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در هر هواپيما يك كادر مراقبتي قرار گرفته است تا علامت تب، سرفه و تنگي نفس، را كنترل كنند، تصریح کرد: در صورت مشاهده مورد مشكوك، موارد به تيمهاي مستقر در فرودگاهها معرفي می شود.

دکتر مقدمی ادامه داد: مواردي نیز ممکن است بدون علايم باليني باشند كه در اين موارد آموزش هاي لازم توسط تيم مراقبتي ارائه می شود.

وی تاکید کرد: اين افراد نبايد رها شوند و  بايد از روبوسي و برگزاري مراسم وليمه حداقل تا دو هفته پس از ورود خودداري شود، همچنين علاوه بر حجاج، خانوادههاي آنها نيز بايد آموزش هاي لازم را دریافت کنند، چرا كه ممكن است اين افراد در دوران كمون بيماري كه دو هفته است قرار داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: رعايت اصول بهداشت فردي از قبيل شست و شوي دست،  عدم روبوسي و دست دادن و به تاخير انداختن مراسم ولیمه حجاج حداقل به مدت دو هفته برای كاهش ابتلاء موارد عفونت هاي تنفسي بسيار موثر است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.