رئیس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو گفت: با باز شدن فضای سیاسی کشور شاهد حضور محصولات خارجی با کیفیت بالا و قیمت پایین خواهیم بود.

حضور محصولات با کیفیت در دوران پساتحریمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون حائری رئیس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران درخصوص صادرات خدمات فنی و مهندسی گفت: 90 درصد از صادرات خدمات فنی مهندسی به وزارت نیرو اختصاص یافته که این میزان هنوز به اهداف ما فاصله دارد.

 وی در ادامه به دوران پساتحریم اشاره وبیان داشت: در دوران پساتحریم باید به حمایت از صنایع داخلی توجه لازم را مبذول کنیم تا فضا برای صنایع داخلی کنترل شده باشد تا این صنایع را به دست فراموشی سپرده نشود.

حائری افزود: با باز شدن فضای سیاسی کشور شاهد حضور محصولات خارجی با کیفیت بالا و قیمت پایین خواهیم بود.

رئیس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو بیان کرد: تا کنون 6.6 میلیارد دلار برای صد پروژه خدمات فنی و مهندسی اعتبار تخصیص یافته که ما اگر به دنبال کیفیت بالاتر هستیم باید این میزان اعتبار را برای پروژه‌های کمتری هزینه کنیم .

وی در ادامه در زمینه سندیکای برق گفت: یکی از اهداف سندیکای برق حمایت از تولید بر مبنای دانش بومی بوده که ما باید این قبیل برنامه‌ها را در دیگر بخش‌های آب وبرق نیز دنبال کنیم.

حائری ادامه داد: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید مشکلات این افراد را در زمینه گمرک، صدور ضمانت نامه و فاینانس‌ها بر طرف کنیم تا شاهد بهبود عملکرد تولیدکنندگان داخلی باشیم که دراین صورت شاهد رقابتی منطقی در فضای مناسب با کالاهای خارجی خواهیم بود.

رئیس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو در پایان خاطرنشان کرد: کمک‌های وزارت نیرو به تنهایی برای حمایت از تولید‌کنندگان کارگشا نیست و باید بخش خصوصی نیز در این زمینه آمادگی حضور در بازارهای بین المللی داشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار