کارگروه ساماندهی زائرین پیاده با هدف تصویب جزئیات این طرح در استانداری تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلسه کارگروه ساماندهی زائرین پیاده از شهرستانهای استان خراسان به مشهد مقدس صبح امروز در استانداری برگزار شد.

کارشناس این کارگروه با بیان اینکه جلسه کارگروه هر 15 روز یک بار تا دهه آخر صفر برگزار می شود، گفت: در این جلسه مسئولیت آماده سازی و راه اندازی حداقل 3 موکب در هر مسیر به آستان قدس رضوی واگذار شد.

سادات در خصوص ورود زائرین به شهرستان ملک آباد افزود: مقرر شد اداره راه و شهرسازی، پلیس راه، مشاور طرح و شهرداری ملک آباد تصمیمات لازم را در این حوزه اتخاذ و به تصویب حوزه معاونت زیارت برسانند.

وی گفت: مقرر شده از جلسات آینده بنیاد فرهنگی امام رضا(ع)، سازمان ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی و سازمان بسیج به اعضاء کارگروه اضافه شوند.

کارشناس کارگروه ساماندهی زائرین پیاده با اشاره به تاسیس سایت زائرین پیاده توسط جمعیت خدمتگذار گفت: این سایت در ده روز آینده راه اندازی می شود و صدا و سیمای مرکز استان مسئولیت اطلاع رسانی درباره ثبت نام متقاضیان پیاده روی در این سایت را بر عهده دارد.

سادات افزود: در 15 روز آینده جلسه مدیران کاروانها با پیگیری جمعیت خدمتگذار برای هم اندیشی در سالن اجتماعات استانداری گرد هم خواهند آمد.

وی در خصوص نصب تابلوهای فرهنگی در مسیر پیاده روی زائران گفت: تابلوهای فرهنگی در طول مسیر توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه ها با هماهنگی اداره کل فرهنگی زائرین استانداری و توسط جمعیت خدمتگذار انجام خواهد شد.

کارشناس کارگروه ساماندهی زائرین خواستار مشارکت خیرین دراین طرح شد و از تمام دستگاه های دولتی خواست در صورت تمایل اعضاء آنها به عضویت در شمار خادمان افتخاری این طرح اقدام کنند.

سادات شروع پیاده روی را از شهرستانهای نیشابور، تربت حیدریه، قوچان، فریمان، کلات و سرخس اعلام و تاکید کرد: زائران به منظور خدمت رسانی کامل از این مسیرها به مشهد مقدس مشرف شوند.

وی همچنین گفت: تا 15 روز آینده موضوع اسکان زائران با آموزش و پرورش و اداره کل امور رفاهی استانداری و میراث فرهنگی جمع بندی شود.

کارشناس کارگروه ساماندهی زائرین با اشاره به تهیه بسته بهداشتی دارویی زائران پیاده توسط دانشگاه علوم پزشکی گفت: این بسته باید در جلسه معاونت امور زائرین استانداری به تصویب برسد.

سادات درباره افزایش 20 درصدی کرایه سرویس حمل و نقل در چهار روز پایانی دهه صفر گفت: این موضوع باید کتبا به حوزه معاونت عمرانی استانداری ارسال شود تا به تصویب برسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.