ثبت نام متقاضیان شرکت در طرح کارورزی ویژه فارغ التحصیلان بیکار در قزوین آغاز شده.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛این طرح با هدف آموزش، مهارت آفرینی، کسب تجربه و آماده سازی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار، امسال به صورت پایلوت در استان های قزوین و گلستان اجرا می شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد شغل که حداقل 6 ماه و حداکثر 2 سال از زمان فارغ التحصیلی آنها گذشته، امکان شرکت در این طرح دارند.

شفیع آبادی گفت: حداکثر سن مجاز برای ثبت نام کنندگان در این طرح برای فارغ التحصیلان دوره های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 27، 30، 33 و 37 سال است؛ برای مردان در صورت گذراندن دوره خدمت سربازی، این مدت به حداکثر سن مجاز آنها افزوده می شود.

وی اضافه کرد: متقاضیان در این طرح حداقل 6 و حداکثر یک سال، ماهانه 140 ساعت در واحدها و بنگاه های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی و خدماتی آموزش می بینند.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه شرکت کنندگان در دوره های قبلی کارورزی، مجاز به حضور در این دوره نیستند اظهار داشت: حقوق در نظر گرفته شده برای افراد شرکت کننده در این طرح ماهانه چهار میلیون ریال است که 30 درصد آن تسط دولت و مابقی توسط واحد به کارگیرنده پرداخت می شود.

شفیع آبادی افزود: علاوه بر فارغ التحصیلان بیکار، واحدها و بنگاه های اقتصادی علاقه مند به مشارکت در این طرح نیز می توانند از طریق سامانه www.irankarvarz.ir ثبت نام کنند؛ واحدهای متقاضی باید حداقل دو سال سابقه فعالیت داشته باشند.

به گفته وی بنگاه های اقتصادی کوچک می توانند به ازای هر سه نیروی شاغل، یک نفر از فارغ التحصیلان متقاضی طرح کارورزی را جذب کنند؛ واحدهایی که کمتر از سه نیروی کار دارند هم امکان جذب یک متقاضی را دارند.

هم اکنون ثبت نام متقاضیان طرح کارورزی از طریق پایگاه اینترنتی www.irankarvarz.ir آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.



انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.