نماینده مردم ایلام در طرح سوال از وزیر ورزش گفت: مدیران ضعیفی در رأس وزارتخانه ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی*مدیران ضعیفی در رأس وزارتخانه ورزش و جوانان فعالیت می‌کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد شوهانی نماینده مردم ایلام، در پاسخ به بخش اول اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره گسترش فساد و بداخلاقی در ورزش و همچنین غفلت از مسائل اساسی جوانان، گفت: سوال بنده حول 4 محور تدوین شده که امیدوارم آقای گودرزی پاسخ‌های شفافی نسبت به آن ارائه کرده و از کلی گویی پرهیز کند.

نماینده مردم ایلام با اشاره به محور اول سوالات خود مبنی بر چالش و مشکلات جوانان در زمینه امر ورزش گفت: جناب آقای گودرزی چالش و مشکلات فراوانی این روزها جوانان ما را تحت شدیدترین فشارها قرار داده است .

وی ادامه داد: در حال حاضر بنده از طرح سوال خود قصد دارم فریاد جوانان و ورزشکارانی که دچار بی‌برنامگی وزارت ورزش و جوانان شده‌اند را به شما برسانم.

شوهانی در ادامه تأکید کرد: آقای وزیر شما در جایی عنوان کردید که ادغام سازمان جوانان با وزارت ورزش اشتباه بوده که این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند نافع وظایف شما شود.

شوهانی با اشاره به برنامه‌های وزیر ورزش در هنگام کسب رأی اعتماد از مجلس بیان داشت: آقای گودرزی شما در برنامه‌های پیشنهادی خود به مجلس به مسائل جوانان به طور خاص پرداخته بودید و همان موقع هم می‌دانستید که نمایندگان نسبت به این موضوعات دغدغه دارند ولی متأسفانه ما شاهد این هستیم که شما بیشترین انرژی خود را در موضوع ورزش فرض می‌کنید که حتی در همین مورد هم ما شاهد نتایج ضعیف در ورزش‌های گروهی اعم از والیبال و کشتی بوده‌ایم.

نماینده مردم ایلام همچنین تأکید کرد: آقای گودرزی شما در موضوع جوانان فقط به ورزش جوانان گرایش داشته و مابقی حوزه‌های مرتبط با جوانان را نمی‌بینید.

وی ادامه داد: کاش امروز در این جلسه مشخص شود که وزارت ورزش و جوانان در مهم‌ترین حوزه‌های جوانان اعم از اشتغال و ازدواج چه کرده است.

شوهانی در ادامه خطاب به گودرزی تصریح کرد: جناب آقای وزیر وزارت شما وزارت ورزش جوانان نیست بلکه وزارت ورزش و جوانان است.

شوهانی در ادامه با بیان اینکه جناب وزیر باید در موضوع اشتغال و ازدواج جوانان بیشتر به مجلس توضیح دهد افزود: باید مشخص شود که وزارت ورزش و جوانان در حوزه‌هایی چون دادن تسهیلات نسبت به ازدواج جوانان چه اقداماتی انجام داده‌اند.

شوهانی در ادامه با اشاره به موضوع فساد در ورزش بیان داشت: علیرغم تأکیدات رهبری نسبت به جلوگیری از این امر متأسفانه شاهد فساد در ورزش هستیم که به بداخلاقی و بی‌اخلاقی‌ها دامن زده است.

وی ادامه داد: عدم تخصص گرایی در مدیریت‌های ورزشی در حال حاضر باعث بروز فساد در مدیریت‌های ورزشی شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه بیان داشت: آقای وزیر چرا باید کارهای تخصصی چون واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به معاونت امور مجلس واگذار شود و حتی پس از این امر نتیجه‌ای عاید نشود.

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه فساد تنها این نیست که پولی جابجا شود و ما در توزیع ناعادلانه منابع هم دچار فساد می‌شویم بیان داشت: آقای وزیر باید مشخص شود که میزان اعتبارات وزارتخانه شما در مناطق محروم به چه نحوی تخصیص داده می‌شود.

وی در ادامه با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا واسطه گری و پرداخت رانت به بازیکنان ورزشی آیا فسادآور نیست؟ ادامه داد: مدیران فعلی در رأس وزارت ورزش مدیران ضعیفی هستند.

انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار