شهردار تهران گفت: در راستای رشد کمی و کیفی سازمان آتش نشانی باید کیفیت آموزش نیروهای آتش نشانی را بالا ببریم.

قالیباف:بالا بردن کیفیت آموزش نیروهای آتش نشان / آل سعود با بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی چندها هزار نفر را به کام مرگ فرستادبه گزارش خبرنگار  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان محمدباقر قالیباف در مراسم بزرگداشت روز آتش نشان و افتتاح 6 ایستگاه آتش نشانی که امروز (سه‌شنبه) در برج میلاد برگزار شد، با بیان این که هفتم مهر ماه روز مسئولیت پذیری جوانان در مجموعه آتش نشانی است، ‌اظهار کرد: یکی از وی‍ژگی‌های روز آتش نشان متقارن بودن آن با هفته دفاع مقدس است.


وی با اشاره به فاجعه تلخ منا که با بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی آل سعود منجر به کشته شدن چند هزار زائر بیت الله الحرام افزود: زائرانی که به سرزمین وحی می‌روند از نظر روانی آمادگی مواجه شدن با چنین حادثه‌ای را ندارند چرا که افتادن چنین اتفاق‌هایی در سرزمین وحی دور از انتظار است.


شهردار تهران با بیان این که یکی از سازمان‌های فعال و پرتلاش در شهرداری تهران، سازمان آتش نشانی است، تصریح کرد: این سازمان با رویکرد فرهنگی و کار و تلاش به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.


قالیباف تأکید کرد: آتش نشانان باید قبل از پذیرفتن شغل آتش نشانی روحیه مسئولیت پذیری و شجاعت را در خود تقویت کنند چرا که آن‌ها با ایثار و فداکاری باید عقل و منطق و عشق را با یکدیگر مرتبط کنند و مشغول به انجام خدمت شوند.


وی با بیان این که تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی را به دو برابر افزایش داده‌ایم، یادآور شد: به طبع آن نیز نیروهای انسانی ما در آتش نشانی به دو برابر افزایش پیدا کرده و این یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تهران بوده است.


شهردار تهران اضافه کرد: تمامی تجهیزات آتش نشانی مدرن شده اما در بحث تجهیزات سنگین نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و همچنین در بخش قوانین نیازمند چاره اندیشی و بحث هستیم.


وی در پایان با تأکید بر این که باید نظم و انضباط را در مجموعه آتش نشانی همچنان تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: مشکلات‌مان حتی سهواً هم باید به حداقل میزان ممکن برسد و کیفیت آموزش را برای رشد کمی و کیفی در ابعاد مختلف بالا ببریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار