همدان؛

رونمایی از کتاب «قصه سینماجات عهد بوق»

مسئول کمیته برنامه‌های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان گفت: کتاب «قصه سینماجات عهد بوق» با حضور اهالی حوزه سینما در مجتمع سینمایی آوینی رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید محمدرضا جوادی اظهار کرد: کتاب «قصه سینماجات عهد بوق» هفتم مهرماه رأس ساعت 19 در سالن اجتماعات امام رضا(ع)‌ مجتمع سینمایی آوینی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این کتاب نوشته سید علی کاشفی خوانساری و از انتشارات بنیاد فارابی است، افزود:‌ مراسم رونمایی از کتاب «قصه سینماجات عهد بوق» با حضور دبیر جشنواره فیلم نوجوانان، نویسنده کتاب، احمد بیگلریان پیشکسوت حوزه سینما و تئاتر و جمعی از مهمانان جشنواره برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته برنامه‌های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان گفت: کتاب «قصه سینماجات عهد بوق» براساس تحقیقات و پژوهش سیدعلی کاشفی خوانساری و تحلیل وی در خصوص سینمای ایران از ابتدا تاکنون برای گروه سنی نوجوانان تألیف شده است.

جوادی با بیان اینکه کاشفی خوانساری  در 23 فصل این کتاب به بررسی و تحلیل سینمای ایران پرداخته است، گفت: کتاب «قصه سینماجات عهد بوق» از ورود سینما و از زمان مظفرالدین شاه شروع می‌شود.

جوادی افزود: در این کتاب مباحثی چون رواج سینما در میان مردم و اینکه چه فیلم‌هایی مورد استقبال قرار گرفته، بررسی شده است.

وی در ادامه از برگزاری برنامه «گپ و گفت شبانه» به مدت سه شب در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان استان خبر داد و گفت: ‌این مراسم با حضور وحید نیکخواه و دیگر اهالی فرهنگ و هنر و فعالان سینمایی کشور در ساعت 23 برگزار می‌شود.

مسئول کمیته برنامه‌های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان با اشاره به برگزاری نخستین گپ و گفت شبانه، افزود:‌ این برنامه با حضور مدیرعامل و عوامل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد که بیش از 140 نفر از هنردوستان در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.