سرپرست روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بیش از 20 درصد نفت صادراتی ایران در حوزه نفتی گچساران تولید می شود گفت: این شرکت در تعمیر41 بخش ازتجهیزات به خودکفایی رسیده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ساسان حبیبی نژاد  افزود: تعمیر ده ها دستگاه شیر آلات مختلف، تعمیر و تنظیم انواع شیرهای ایمنی، تعمیر انواع روتور و درپوش الکتروموتور و تعمیر محور فن خنک کننده توربین بدون استفاده از توان خارجی و بوسیله متخصصین شرکت نفت صورت می گیرد.

وی تاکید کرد که شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در بسیاری از بخشها برای بازسازی و تعمیر به خودکفایی کامل رسیده است.

حبیبی گفت: تعمیر قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت نفت با هدف قطع وابستگی به منابع خارجی و رفع مشکلات و موانع موجود در تامین قطعات صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: از سال ۸۴ تاکنون کە بسیاری از قطعه های مورد نیاز صنعت نفت توسط شرکت های خارجی مورد تحریم واقع شده است ،متخصصان داخلی صنعت نفت بسیاری از قطعه ها را تعمیر، طراحی و ساخته اند.

حبیبی افزود: تعمیر و بازسازی این قطعات با هدف مقابله با تحریم ها و جلوگیری از کاهش تولید نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران مسوولیت تولید و صیانت از 23 میدان نفتی با استفاده از 761حلقه چاه ، 10 واحد بهره برداری ، هفت کارخانه نمکزدائی و 12 ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز را برعهده دارد.

حبیبی گفت: این شرکت همچنین مسوول تولید و نگهداری از سه مجتمع بزرگ گاز و گازمایع شامل کارخانه گاز و گازمایع 900 پازنان 2 و پالایشگاههای گاز و گاز مایع 1200 گچساران و 1300 سیاهمکان ، سیستم تولید و تزریق گاز پازنان گچساران ، سیستم گاز آغارودالان مشتمل بر 12 دستگاه ، شیرگاه و لخته گیر مایع ، هشت آزمایشگاه شیمیائی ، شش واحد آبرسانی ، 79 مجموعه تفکیک گر سرچاهی ، 27 مجموعه تفکیک و تقویت فشار سرچاهی ، سه ایستگاه برق و حدود شش هزار و 710 کیلومتر خط لوله دو تا 52 اینچ است.

منطقه نفتخیز گچساران در سالهای 3 و 1302 هجری شمسی مورد مطالعه قرار گرفت .

در سال 1310 عملیات حفاری برای چندمین بار آغاز شد و پس از حفر چاههای بسیار در لایه آسماری ، بالاخره تولید نفت از مخزن گچساران از سال 1318 هجری شمسی باچاه شماره 13 آغاز شد.

تاریخچه بهره برداری از مخزن نشان می دهد که بجز یک دوره کوتاه بین سالهای 1330 تا 1332 ، تولید از مخزن گچساران همواره ادامه داشته و میزان تولید نیز همیشه سیر صعودی داشته است بطوریکه در سال 1353 به حداکثر میزان خود یعنی بالغ بر 940 هزار بشکه در روز رسید.

انتهای پیام /س

برچسب ها: نفت ، تجهیزات ، تعمیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.