بازار سرمایه نبض اقتصاد کشور

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: بازار سرمایه نیازمند حمایت همه جانبه دولت برای بازگشت به دوران طلایی بوده و تا زمانی که رشد اقصادی محقق نشود نباید انتظار بهبود در بازار سرمایه را به عنوان نبض اقتصاد داشت.

عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روند بازار سرمایه با شروع نیمه دوم سال بیان داشت: یکی از ریسک‌های اصلی بازار در حال حاضر، ریسک سیاسی بوده که این جریان موجب تشدید روند منفی در بورس شده ا ست.

وی در این باره ادامه داد: دولت و مسولین دولتی در حال حاضر در تلاش برای کنترل تورم هستند و تا زمانی که این سیر ادامه یابد و سیاست کنترل تورم به سیاست خروج از رکود در اقتصاد تبدیل نشود در بازار سرمایه نیز شاهد ادامه روند فرسایشی خواهیم بود.

ثابت با اشاره به کمبود نقدینگی در بازار بیان داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی بورس کمبود نقدینگی است که مدت‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کند و این امر سبب ایجاد رکود در فضای بازار و در نتیجه عدم تامین مالی بنگاه‌ها خواهد شد.

کارشناس بازار سرمایه تصرح کرد: عدم ارائه صورت‌های مالی مناسب توسط شرکت‌ها حاکی از شرایط نامساعد اقتصاد کشود دارد که این موضوع باعث کاهش رونق صنایع در بازار شده است.

وی در پایان گفت: بازار سرمایه نیازمند حمایت همه جانبه دولت برای بازگشت به دوران طلایی بوده و تا زمانی که رشد اقصادی محقق نشود نباید انتظار بهبود در بازار سرمایه را به عنوان نبض اقتصاد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار