روسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی در مقر سازمان ملل دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، و "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، روز گذشته در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کردند. اوباما و پوتین درباره بحران سوریه و مبارزه علیه داعش گفتگو کردند.

این نخستین دیدار رسمی میان دو طرف بعد از گذشت بیش از دو سال است. دو مقام عالی رتبه برای مدتی کوتاه دست یکدیگر را فشردند؛ اما از گفتن کلمه‌ای در برابر روزنامه نگاران که لحظاتی در آغاز دیدار آنها حضور داشتند، خود داری کردند.

اوباما و پوتین که به ترتیب صبح روز دوشنبه به وقت نیویورک از تریبون سازمان ملل متحد سخنرانی کردند، به اختلافات خود درباره جنگ سوریه که از چهار سال و نیم پیش این کشور را به ویرانی کشانده است و بیش از 240 هزار نفر در جریان آن کشته شدند، اشاره کردند.
رئیس جمهور روسیه تشکیل ائتلاف بزرگ ضد تروریستی را برای مبارزه با تکفیری‌های داعش خواستار شد و اعلام کرد وی برای این منظور ناگزیر است از "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، پشتیبانی کند.

اوباما نیز منطق مبتنی بر پشتیبانی از دیکتاتوری را که کودکان بیگناه را می‌کشد به این بهانه که گزینه‌ای بهتر از آن وجود ندارد، محکوم کرد. 

پوتين نشست خود را با اوباما مفيد توصيف کرد

"ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، اظهار داشت نشست روز گذشته وی با "باراک اوباما" همتای آمریکایی‌اش بسیارمفید و صریح بود و دو طرف درباره مشارکت روسیه در عملیات نظامی علیه گروه داعش در سوریه گفتگو کردند.

پوتین در این باره گفت : وقتی بحث مشارکت روسیه به میان می‌آید، ما این مسئله را بررسی خواهیم کرد که در حمایت از آنهایی که در میدان جنگ درحال نبرد هستند و همچنین جنگ با تروریست‌ها و پیش از همه گروه داعش چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم.
 
وی در ادامه گفت: ارتش سوریه و شبه نظامیان کرد در حال جنگ با داعش و دیگر گروه های افراطی هستند. 
پوتین درمورد دیدار با اوباما گفت : ما کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم. فرصتی برای حل مشکلات مشترک وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار