رئیس جمهور فرانسه گفت: من متعهد می شوم فرانسه در زمانی که کشتار جمعی روی می دهد از حق وتوی خود استفاده نکند.

اولاند: هیچ کشوری از تهدید تروریسم در امان نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به فجایع طبیعی که در گوشه گوشه جهان روی می دهد، بر ضرورت مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی تاکید کرد و از کشورهای جهان خواست با شرکت در نشست آب و هوایی پاریس، برای مبارزه با گرمایش زمین تعهد عملی بدهند.

وی از کشورهای در حال توسعه ای که حاضر نیستند در این باره همکاری کنند، انتقاد کرد.

اولاند در ادامه اعلام کرد: هیچ کشوری از تهدید تروریسم در امان نیست.

وی گفت کشورش همچنان عقیده دارد هر گونه دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه با کناره‌گیری بشار اسد از ریاست جمهوری این کشور میسر می‌شود.

رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد: انتقال سیاسی در سوریه الزاما با کناره‌گیری بشار اسد میسر می‌شود و موضع فرانسه در این زمینه هیچ تغییری نکرده است.

وی افزود: من با ادامه فعالیت بشار اسد مخالفم، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و دیگر سران کشورها نیز مخالفند و روسیه نیز باید پیامدهای تصمیم‌های خود را در این زمینه در نظر بگیرد.

رئیس جمهور فرانسه بر ضرورت حمایت از آوارگان سوریه تاکید کرد و خواستار آن شد به سازمان های بشردوستی مانند کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل برای این منظور کمک شود.

وی افزود: سازمان ملل برای آنکه کارآمدی بیشتری داشته باشد باید ساختار شورای امنیت آن تغییر کند. اینگونه از فجایع انسانی در آینده جلوگیری خواهد شد.

فرانسوا اولاند گفت: من متعهد می شوم فرانسه در زمانی که کشتار جمعی روی می دهد از حق وتوی خود استفاده نکند.

اولاند گفت: ما باید اقدام کنیم و می توانیم این کار را انجام دهیم. ما می توانیم برای حل فجایع امروز اقدام کنیم و جهان را نجات دهیم.

فرانسه که در کنار آمریکا، چین، روسیه و انگلیس اعضای دایم شورای امنیت را تشکیل می دهند، از دهه 1970 از حق وتوی خود استفاده نکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار