رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: هنوز امید است که شمار حجاج مفقود، جزو قربانیان فاجعه منا نباشند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر درباره آخرین وضعیت بیماران و مفقودان فجعه منا گفت: تا این لحظه بیمارستان‌های جده، مکه، منا، عرفات و طائف مورد بازدید دوباره و سه‌باره مرکز پزشکی حج جهت یافتن زائران ایرانی مجروح و افراد مجهول‌الهویه قرار گرفته است.

وی افزود: تیم‌های هلال احمر تمامی بیمارستان ‌های مربوطه جستجو کردند و تصاویر حجاجی را که بی هوش در بیمارستان بودند، تهیه و در اختیار کاوران ها قرار دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه 28 تن از حجاج در بیمارستان‌های سعودی در بستری هستند افزود: تلاش می‌کنیم تعدادی از مجروحان به کشور منتقل کنیم.

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین آمار مربوط به زائران حادثه دیده در منا خاطر نشان کرد: آخرین آمار همان آماری است که توسط ستاد سازمان حج و زیارت اعلام شده که 169 زائر ایرانی فوت شده‌اند و 289 زائر مفقود هستند.

به گفته مرعشی، آمار مفقودان تغییر نکرده است و هنوز امید برای پیدا کردن کسانی به کاروان بازنگشته‌اند وجود دارد و تلاش تیم هلال این است که اخبار خوشی برای خانواده این افراد به ارمغان بیارود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار