از رویکردهای دولت یازدهم رونق بازارچه های مرزی استان خوزستان است.

به گزارشگروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛استاندار خوزستان گفت:تدبیر برای رونق و تداوم فعالیت های اقتصادی مرز نشینان و توجه به تامین پایدار معیشت مرزنشینان از رویکردهای مثبت دولت در خوزستان است.

عبدالحسین مقتدایی بابیان اینکه رونق بخشی به اقتصاد منطقه با اولویت اشتغال مردم محلی ازرویکرد دولت است افزود:تلاش می کنیم تا غبار نشسته بر پیکر اقتصاد در مناطق مرزی با توجه زیر ساخت های موجود زدوده شود.

وی گفت:با اقدامات صورت گرفته صادرات کالا از مرز بین المللی شلمچه به عراق از 600 میلیون دلار به یک میلیارد و 200 میلیون دلار هدفگذاری شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد:هم اکنون 100 شناور باری در بندرشادگان مستقر است و برای بیش از 400 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

مقتدایی فعالیت هفت بندر تجاری در استان خوزستان را از ظرفیت های استان برای اشتغال و کار آفرینی خواند وافزود:به زودی بندر اقتصادی ماهشهر نیز به مجموع بنادر تجاری استان افزوده می شود.

وی از پتروشیمی بندر امام، سازمان منطقه آزاد اروند، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام و هفت کشت و صعنت کشاورزی در استان به عنوان دیگر توانمندی های اقتصادی موجود برای رونق اقتصادی یاد کرد و گفت:دولت در خصوص سرمایه گذاری و تامین زیرساخت ها نیز اقدامات شایسته ای در استان انجام داده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.