وزیر بهداشت بخشی از وظایف در قبال خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان را مربوط به مردم و بخش دیگر را مربوط به مجموعه حکومت دانست و گفت: خانواده های این عزیزان نباید احساس کنند که اگر به دنبال هدف یا آرمانی رفته اند، در ادامه راه انقلاب فراموش شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از (وب دا)؛ دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه دیدار با خانواده جانباز فتوحی، افزود: خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، فرزندان خود را فدای کشور کردند و علاوه بر بهره مندی از اجر معنوی انتظار دارند که استقلال و عزت کشور و سرزمینشان تأمین شود.

وی تصریح کرد: خانواده های این عزیزان انتظار دارند که دولت و مجلس و مسوولان کشور به بخشی که مربوط به ابعاد جسمانی است توجه ویژه داشته باشند و اگر مسوولان اعتقاد دارند که هر چه دارند از برکت این عزیزان است نباید تنها به حرف بسنده شود و در زمینه های معیشتی، تحصیلی، اشتغال و درمان اقداماتی انجام شود که تا امروز شاهد مصوبات خوبی از سوی مجلس بوده ایم اما در اجرا ممکن است نقایصی وجود داشته باشد.

دکتر هاشمی ادامه داد: به عنوان نمونه در خصوص بیمه جانبازان بارها بحث شده که از قالب موسسات بیرون آید و پس از تجمیع در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد که تا به امروز شاهد چنین اقدامی نبوده ایم.

وزیر بهداشت بهترین ادای دین خود به جانبازان را تأمین عدالت در سلامت عنوان کرد و گفت: آنچه برای هر جانباز اهمیت ویژه ای دارد، مردم شریف ایران هستند و انتظاری که از ما دارند برای خودشان نیست و برای تمام ایرانیان است زیرا آنها بخاطر مردم رهسپار جبهه ها شدند.

دکتر هاشمی افزود: هر کدام از مسوولان اگر وظیفه خود را به خوبی در قبال مردم انجام دهند، نهایت رضایت خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران را به دنبال خواهد داشت و رسم ادب و قدرشناسی حکم می کند که ما مسئولین وظایف خود را در قبال مردم به نحو احسن انجام دهیم.

وزیر بهداشت گفت: دینی که خانواده های این عزیزان به گردن ما دارند حفظ جمهوری اسلامی ایران و تلاش در جهت استقلال، آزادی، حفظ تمامیت ارضی و آرمانهای امام و شهدا است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: اوایل جنگ و به ویژه در سال های اول و دوم تمام رزمندگان از دوربین فراری بودند و دوست داشتند گمنام باقی بمانند و مجروحان و شهیدان نیز حالتی غریبانه داشتند زیرا آنها دوربین و عکس را جزء مظاهر دنیا طلبی می دانستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار