به نظر می‌رسد سه بازیکن بارسلونا بعد از آسیب دیدگی لیونل مسی نقش بسیار مهم‌تری پیدا کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاره آرژانتینی بارسلونا در دیدار این هفته تیمش مقابل لاس پالماس با آسیب دیدگی روبه‌رو شد و از زمین بیرون رفت. او بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تحت آزمایش‌های پزشکی قرار گرفت و در نهایت هم مشخص شد بین هفت تا هشت هفته نمی‌تواند در ترکیب کاتالان‌ها به میدان برود.

دو مهاجم دیگر بارسلونا یعنی نیمار و لوییس سوارس، به همراه آندرس اینیستا، کاپیتان آبی اناری‌ها از این به بعد بدون شک نقشی بسیار مهم‌تر در ترکیب این تیم خواهند داشت. به خصوص اینکه ژاوی هرناندس، کاپیتان پیشین بارسلونا نیز در پایان فصل گذشته از این تیم رفته خداحافظی کرد تا آندرس، نقش پررنگ‌تری در ترکیب این تیم داشته باشد.

غیبت لیونل مسی در ترکیب بارسلونا که در طول پنج فصل گذشته پشت تمامی موفقیت‌های این تیم بوده است، اتفاقی نیست که به راحتی بتوان با آن کنار آمد. به همین دلیل، نقش سایر بازیکنان در این تیم بیش از گذشته خواهد شد.

درست است که در دیدار روز شنبه بارسلونا مقابل لاس پالماس لوییس سوارس هر دو گل این تیم را به ثمر رساند اما نیمار بار دیگر نتوانست نقشی که در بارسلونا به او سپرده شده است را به خوبی ایفا کند. او در این دیدار حتی یک ضربه پنالتی را از دست داد. این ستاره برزیلی در ترکیب بارسلونا بیشترین کمک را به مسی می‌کرد. او جدا از نقش گلزنی که به عهده دارد، باید می‌توانست با ایجاد موقعیت، مسی را در شرایط گلزنی قرار دهد. البته نیمار از زمانی که به بارسلونا آمد، خیلی زود توانست با این نقش تطبیق پیدا کند. بازیکنان بزرگی پیش از او به بارسلونا آمده بودند و به دلیل قبول نکردن این نقش، جایی برای درخشش پیدا نکرده و در سایه لیونل مسی محو شدند.

نیمار اما با این نقش هیچ مشکلی نداشت. او توانست رابطه خوبی با مسی برقرار کند و این ارتباط، در زمین مسابقه به همکاری فوق العاده‌ای بدل شد. در این میان نمی‌توان از نقش سوارس نیز به سادگی عبور کرد. این مهاجم اروگوئه‌ای که سال دوم خود را در نوکمپ می‌گذراند، هر جا که مسی به سمت دروازه حریف پیشروی می‌کرد، در نقش مهاجم پشتیبان او را همراهی می‌کرد.

حال که مسی تا دو ماه دیگر نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود، نیمار و سوارس بدون هیچ شکی در نوک خط حمله کاتالان‌ها به میدان می‌روند. آنها از حالا کاری دشوارتر پیش‌رو دارند زیرا باید علاوه بر نقش گلزنی، نقش ساپورت کردن یکدیگر را نیز به عهده بگیرند.

نقشی هم که اینیستا در میانه میدان عهده‌دار شده، یکی از نقاط ضعفی است که در این فصل گریبان آبی اناری‌ها را گرفته است. ملی پوش اسپانیایی اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز است که با نمایش‌های خوبش، موفقیت خط میانی بارسلونا را تضمین کند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار