شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهواز استفاده از پساب صنعتی برای مصارف کشاورزی را ممنوع اعلام کرد.

آبیاری با پساب صنعتی ممنوع شدبه گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندار اهواز با بیان اینکه استفاده از پساب صنعتی برای مصارف کشاورزی ممنوع است بیان کرد: بسیاری از اراضی کشاورزی با مشکل تامین آب روبه رو هستند ولی این مساله نمی تواند دلیلی برای استفاده از پساب آلوده برای آبیاری کشاورزی باشد.

اسماعیل ارزانی بیرگانی به تبعات کشاورزی با آب آلوده اشاره کرد و اظهار داشت: آلودگی و بیماری از طریق آب آلوده به محصولات کشاورزی و در نهایت به مواد غذایی سرایت می کند، به همین دلیل استفاده از پساب صنایع فولاد برای کشاورزان اهواز ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که برداشت کشاورزان از پساب صنایع فولاد ادامه یابد، باید جهاد کشاورزی و محیط زیست موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایند.

ارزانی بیرگانی گفت: 500  هکتار از اراضی دیم اهواز که از سهمیه آب کشاورزی محروم هستند، متاسفانه برای کشت پاییزه گذشته از پساب صنایع فولاد برای آبیاری استفاده کردند.

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه محصول گندم این اراضی توسط جهاد کشاورزی مورد آزمایش قرار گرفته و آنالیز آن نشان داده که مشکلی ندارد و سالم است تصریح کرد: شورای سلامت با ادامه استفاده از این پساب که از صنایع فولاد به 'نهر مالح' تخلیه می شود، مخالفت کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.