فیلم سینمایی «ملبورن» ساخته نیما جاویدی در ادامه حضور بین المللی خود موفق به کسب جایزه اصلی (اسب سیاه) و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران(نعل اسب) در فستیوال آرس لهستان شد.

جوایز اصلی فستیوال آرس لهستان برای فیلم «ملبورن»به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم پایانی پنجمین دوره فستیوال آرس لهستان شب گذشته در سالن سینما ریالتوی شهر کاتوویتس برگزار شد. 

سایت این فستیوال اروپایی دلیل اهدای جایزه اصلی فستیوال به این فیلم ایرانی را چنین عنوان کرده است: "به خاطر داستان پردازی ظریف و موشکافانه، ارائه روایتی چند بعدی، بیان صادقانه و کاربردی به کمک پرداخت شخصیت و در نهایت درگیر کردن تماشاگران در معمایی اخلاقی و پیچیده آنهم بدون زیاده گویی و درشت نمایی". 

این دوازدهمین جایزه بین المللی «ملبورن» بعد از هرم طلایی بهترین فیلم از فستیوال قاهره، اسب آلومینیومی بهترین فیلمنامه و تقدیر ویژه بهترین فیلمبرداری از فستیوال استکهلم، آستور نقره ای بهترین بازیگر زن از فستیوال ماردل پلاتا، جایزه بهترین فیلمنامه از آکادمی سینمایی آسیا پاسفیک، جوایز بهترین کارگردانی، فیلمنامه و بهترین فیلم از نگاه داوران جوان از فستیوال گیخون و...است.

«ملبورن» که منتخب ٤ فستیوال الف از ٤ قاره دنیاست، حضور بین المللی خود را به عنوان فیلم افتتاحیه هفته منتقدان فستیوال ونیز آغاز کرد. 

این فیلم ایرانی که سال گذشته با دوبله ایتالیایی در سینماهای ایتالیا اکران شد ماه گذشته اکران عمومی اش در یونان را نیز آغاز کرد و قرارداد اکرانش برای نمایش عمومی در کشورهای سوئد و ژاپن نیز به ثبت رسیده است.

این فیلم سینمایی که زمستان سال گذشته در سینماهای ایران به روی پرده رفت، توانست با فروشی نزدیک به ١.٥ میلیارد به کار خود در اکران داخلی پایان دهد.

نیما جاویدی که هفته گذشته برای حضور در فستیوال اوراسیا به آلماتی رفته بود در مراسم اهدای جوایز فستیوال آرس حضور نداشت.

لازم به ذکر است؛ پخش بین الملل این فیلم به عهده محمد اطبایی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار