مدیرعامل بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت : از مجموع 480 میلیارد ریال بدهی میزان خرید در سال زراعی جاری حدود 410میلیارد ریال آن به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ الله داد محمدی  میزان خریدگندم در سال زراعی جاری را در این استان افزون بر 42هزار تن اعلام کرد.

محمدی با اشاره به سایر فعالیت ها و اقدامات بانک کشاورزی برای حمایت و رونق بخش کشاورزی از پرداخت بیش از 160 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین بذور گواهی شده به کشاورزان در مدت پنج ماه گذشته امسال خبر داد.

وی گفت: سال گذشته نیز افزون بر 140 میلیارد ریال در این راستا به کشاورزان پرداخت شد.

محمدی میزان رشد تسهیلات پرداختی از سوی بانک کشاورزی در بخش های مختلف در استان را حدود 35 درصد دانست و گفت: میانگین پرداخت در سایر بانک های استان حدود 11 درصد است.

وی از پرداخت بیش از 110 درصدی تسهیلات صندوق توسعه ملی در سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: میزان تعهد بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد برای پرداخت تسهیلات این صندوق حدود 84 میلیارد ریال بود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 140 میلیارد ریال در قالب 221 طرح تسهیلات صندوق ملی به کشاورزان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی پرداخت شد ، گفت: تعهد شش ماهه اول سال جاری نیز حدود 84میلیارد ریال است که بخش عمده ای از آن جذب و مابقی نیز ظرف 10 روز آینده به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی از پرداخت و جذب بیش از 110درصدی تسهیلات ویژه مکانیزاسیون در سال گذشته و با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید برای نوسازی ناوگان کشاورزی خبر داد و گفت: سال گذشته افزون بر 188 میلیارد ریال در این زمینه به متقاضیان پرداخت شد.

وی میزان غرامت به کشاورزان خسارت دیده در سال زراعی 92- 93 را افزون بر
317 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تعداد بهره برداران بخش کشاورزی در این استان نیز حدود 69 هزار نفر است.

وی با اشاره به استمهال تسهیلات معوق بهره برداران و کشاورزان در بخش های مختلف در قالب اجرای بند 'د' تبصره 11 قانون بودجه نیز گفت: سال گذشته مبلغ 521 میلیارد ریال در این راستا استمهال و میزان بخشودگی تسهیلات به متقاضیان بود.

انتهای پیام /ش
برچسب ها: گندم ، کشاورز ، بدهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.