یاسر طالبی با فیلم مستند "كسي به فكر جنگل ها نيست" در جشنواره بين المللي تغييرات آب و هوايي چين درخشید.

به گزارش خبرنگار گروه استانها باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ياسر طالبي و ميترا روحي منش با فيلم مستند "كسي به فكر جنگل ها نيست" جايزه برنز جشنواره بين المللي تغييرات آب و هوايي در چين را از آن خود كردند.

اين مستند با فيلمهايي از كشورهاي امريكا، فرانسه، اكراين، روسيه ، اسپانيا، استراليا و تركيه در بخش مسابقه به رقابت پرداخت.

مستند"كسي به فكر جنگل ها نيست" اپيزودي از مجموعه مستند لبه بهشت ، توليد سیمای مركز مازندران مي باشد.

ياسر طالبي كارگردان اين مجموعه با اشاره به ویژگی های این مستند گفت: مجموعه مستند لبه بهشت به شناسایی جنگلها و مراتع منطقه شمال در فصول مختلف سال که رنگ و تنوع خاصی دارد می پردازد و درهرقسمت موضوعاتی مانند پیدایش، بوم شناسی جنگلها، فوائد جنگل، تخریب جنگلها، نمونه های جنگل، آلاینده ها، زباله ها، آتش سوزی و مخاطرات، قاچاقچیان چوب و علایم نابودی و زیست محیطی را بررسی می کند.

روحی منش تهيه كننده اين مجموعه گفت: جنگل، هدیه خدایی و نخستین دوست بشر بوده که هیچ یک از پدیده های طبیعت به اندازه جنگل درزندگی آدمیان نقش اساسی و سازنده ندارند.

وی ادامه داد: انسان آغازین، تنها در پناه جنگل توانست به حیات و تولید نسل خود ادامه دهد و نیازمندی های روزانه خود را ازجنگل به دست آورد.

عوامل اين مستند عبارتند از:

تهيه كننده: ميترا روحي منش / نويسنده و كارگردان و تدوينگر: ياسر طالبي / تصوير بردار: محمد رضايي / صدابردار: حسن جعفري / گوينده متن: مهدي خليلي


انتهای پیام/گ

برچسب ها: درخشش ، جشنواره ، تغییرات ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.