رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد گفت: تنها کارخانه آسفالت خلیل آباد خراسان رضوی مجهز به نصب فیلتراسیون در جهت کاستن بار آلودگی از دهانه دودکش شده است.

مظلوم‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواندر خصوص نصب فیلتراسیون کارخانه تولید آسفالت اظهار کرد: پیرو پیگیری‌های این اداره در خصوص نصب فیلتر جهت کاستن بار آلودگی از دهانه دودکش تنها کارخانه آسفالت حوزه شهرستان هستیم.

فیلتراسیون کارخانه نصب و آماده بهره‌برداری است

وی با بیان این که اهتمام مدیرعامل واحد تولید آسفالت نسبت به مباحث زیست محیطی و نصب فیلتراسیون بسیار تأثیرگذار بوده، گفت: سیستم نصب شده از نوع آبی است و حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد تصریح کرد: با آزمایشگاه معتمدی جهت اندازه‌گیری بار آلودگی قراردادی انعقاد شده که امید است خروجی دودکش کارخانه آسفالت با نصب این سیستم فیلتراسیون در حد استاندارد باشد.

مظلوم‌پناه در پایان گفت: به استناد بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه و واحدهای صنعتی می‌بایست نسبت به نمونه برداری و اندازه‌گیری آلودگی و تخریب محیط زیستی واحد خود اقدام و نتیجه را در چهارچوب خوداظهاری به سازمان محیط زیست ارائه دهد، در غیر این صورت مشمول ماده 30 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار