رییس جمهوری دردیدار رییس هیات اجرایی افغانستان تصریح کرد که ایران همواره یار دولت و مردم افغانستان است و توسعه و امنیت همسایگان و از جمله افغانستان را توسعه و امنیت خود می داند.

روحانی: ایران همواره یار دولت و مردم افغانستان است/عبدالله: ایران برادری و دوستی خود را درقبال افغانستان ثابت کرده استبه گزارش حوزه دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصریکشنبه دردیدار 'عبدالله عبدالله' که درمحل اقامت رییس جمهوری درنیویورک برگزار شد، گفت : تحکیم امنیت افغانستان باعث تقویت روند توسعه این کشور می شود وتلاش ها باید دراین راستا متمرکز شود.

رییس جمهوری اظهارکرد: با جنگ وکشتار هیچ گروهی به نتیجه نخواهد رسید و اگر واقعا بتوان راه حلی یافت که برخی گروه ها اسلحه رازمین بگذارند، برای توسعه افغانستان خوب است.

رییس جمهوری به معضل تولید مواد مخدر دربخش هایی ازافغانستان ومشکلات آن برای همسایگان اشاره کرد ویادآور شد: دولت افغانستان باید اقدامات خود را برای مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر تشدید کند.

دکتر روحانی همچنین اتصال راه آهن ایران به هرات را باعث تقویت سطح همکاری های دو کشور دانست.

رییس اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت افغانستان، از حمایت جمهوری اسلامی ایران ازدولت وملت افغانستان بویژه دردوره بازسازی این کشور تشکر کرد وگفت: ایران برادری ودوستی خود را درقبال دولت وملت افغانستان درهمه شرایط ثابت کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: روحانی ، ایران ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار