مدیر کل دامپزشکی استان یزدگفت: به منظور كنترل و پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی و جلوگیری از وقوع تبعات سوء اين بيماري طرح سراسری و رایگان واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز در استان یزد اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ دکتر علی اکبر حداد زاده در ادامه افزود: در این مرحله، 28 اکیپ ویژه در سطح استان این طرح را به مرحله اجرا می گذارند که در طی آن بیش از 350000 راس گوسفند و بز واکسینه خواهند شد. 

این مقام مسئول تب شدید، ایجاد تاول بر روی دهان و سم دام و کاهش شدید تولیدات دام را جزو بارزترین علائم بیماری تب برفکی دانست و در پاسخ به این سؤال که چه اقدامات دیگری علاوه بر واکسیناسیون به کنترل این بیماری کمک می کند گفت: در صورت مشاهده کانون های بیماری به منظور جلوگیری از شیوع آن، ضمن اطلاع به شبكه دامپزشكي محل و ضد عفوني جايگاه، باید از تردد بي مورد افراد به محل دامداري و حمل و نقل دام خودداری نمود. همچنین بعد از انجام واکسیناسیون تا حداقل دوهفته لازم است هیچ گونه جابجایی دام صورت نگیرد.

دکتر حدادزاده ضمن تأکید بر رایگان بودن این طرح یادآور شد:این طرح از اول  مهر ماه و توسط دو بخش دولتی و خصوصی و در سراسر استان انجام می گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.