دانش‌آموزان ریگانی هیچ اشتیاقی به درس خواندن در مدارس غیر‌استاندار ندارند و رفتن به مکانی را که همه بچه‌ها آرزوی آن را دارند، این روزها در شهرستان ریگان به مکان وحشت برای دانش‌آموزان تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان با آغاز فصل بازگشایی مدارس دانش‌آموزان شوق و اشتیاق خاصی برای حضور در مدرسه دارند، اما دانش‌آموزانی هم در ریگان هستند که هیچ اشتیاقی به درس خواندن در مدارس غیر‌استاندار ندارند.
 
رفتن به مکانی را که همه بچه‌ها آرزوی آن را دارند، این روزها در شهرستان ریگان به مکان وحشت برای دانش‌آموزان تبدیل شده است.
 
والدین ریگانی فرزندان خود را تا مدرسه بدرقه می‌کنند و نگرانی و دلهره اینکه هر لحظه سقف و دیوار کلاس درس تخریب می‌شود را می‌توان در چشمان آنها و دانش‌آموزان به وضوح مشاهده کرد.
 
تا پایان کلاس درس و به صدا در آمدن زنگ تعطیلی مدرسه والدین دانش‌آمزوان بیرون از مدرسه منتظر می‌مانند.   
 
تحصیل دانش‌آموزان ریگانی در 76 مدرسه غیراستاندارد
 
عمر مدارس خشت و گلی شهرستان ریگان به بیش از 15 تا 20 سال می‌رسد و در هر کدام ‌50 دانش‌آموز مشغول به درس خواندن هستند، اما جان این دانش‌آموزان در خطر جدی قرار دارد.
 
تعدادی از مدارس ریگان که در سال 59 احداث شده‌اند، غیراستاندارد و از نوع آجری با خاک هستند و کوچک‌ترین لرزه بر اندام این ساختمان‌ها، پیکر چند‌ دانش‌آموز را در خود مدفون می‌کند.

مدارس خشت‌وگلی یا تونل وحشت!
 
در شهرستان ریگان بیش از 76 مدرسه غیر‌استاندار وجود دارد که نیازمند مقاوم‌سازی هستند و باید نسبت به احداث واحدهای جدید نیز اقدام شود.
 
تحصیل با دلهره و اضطراب در مدارس خشت و گلی ریگان
 
سعید ابورز دانش‌آموز یکی از این مدارس غیراستاندارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من امسال دیگر در این مدرسه درس نمی‌خوانم از این مدرسه خشت و گلی وحشت دارم، مدرسه ما مقاوم نیست و نمی‌توانیم با فکر راحت درس بخوانیم.
 
محمود دستادست دانش‌آموز دیگری که اشک در چشمانش حلقه زده بود، می‌گوید: تفاوت ما با دیگر دانش‌آموزان در چیست، چرا مدرسه‌ ما باید خشت و گلی و غیر‌استاندار باشد که هر لحظه جانمان را تهدید می‌کند.
 
وی تصریح کرد: آن قدر دلهره و ترس داریم که نمی‌توانیم در این مدارس درس بخوانیم.
 
تهدید جان 4100 دانش‌آموز ریگانی

 
حسن طایفه رشیدی یکی از والدین دانش‌آموزان می‌گوید: فرزندم در یک مدرسه غیر‌استاندارد و خشت و گلی درس می‌خواند، چند‌ مرتبه به ادارات، نهادها و مسئولان مراجعه کردیم، اما کسی تا‌کنون پیگیر این موضوع نشده است.
 
وی عنوان کرد: والدین دانش‌آموزان باید بیرون از مدرسه منتظر بمانند تا کلاس تمام شود و هر لحظه نگران جان فرزندانمان هستیم.
 
فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ریگان در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: در شهرستان ریگان 76 واحد آموزشی غیر‌استاندارد وجود دارد که جان بیش از 4 هزار و 100 دانش‌آموز را تهدید می‌کند.

مدارس خشت‌وگلی یا تونل وحشت!
 
مناطق عشایری ریگان فاقد مدارس استاندارد هستند

 
امین باقری اظهار داشت: این مدارس شامل 50 مدرسه غیر‌استاندارد عشایری خشت و گلی، چادری و کپری است که بیش از یک هزار و 500 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
 
وی افزود: در مدارس عادی از 96 واحد آموزشی 26 مدرسه غیر‌استاندار است که بیش از 2 هزار و 600 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
 
فرماندار ریگان تصریح کرد: این مدارس شامل کانکسی آجری غیراستاندارد هستند در سال 59 احداث شدند و مدارس خشت و گلی عمر بالای 35 سال دارند.   
 
بروز مشکلات تنفسی برای دانش‌آموزان ریگانی

مدارس خشت‌وگلی یا تونل وحشت!
 
باقری از مسئولان استان و کشور خواستار ساخت واحدهای آموزشی مقاوم در شهرستان ریگان شد و گفت: مدارس غیر‌استاندارد در شهرستان ریگان سبب نگرانی والدین شده است.
 
وی تصریح کرد: محوطه تعدادی از مدارس شهرستان ریگان خاکی است و مشکلات تنفسی برای دانش‌آموزان ایجاد کرده و کار محوطه‌سازی تعدادی از مدارس آغاز شده و مابقی نیز با کمک مسئولان در دستور کار قرار می‌گیرند.

در شهرستان ریگان بیش از 12 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

منبع: فارس
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.