اگر می‌خواهید در طول زندگی همیشه سالم بمانید، مصرف این مواد غذایی شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مصرف غذاهای سالم می‌تواند سلامت بدن را همواره حفظ کرده و ویتامین‌ها و موادمعدنی مورد نیاز را برای بدن فراهم آورد. در اینجا به برخی مواد غذایی سالم اشاره می‌شود که می‌توانند به طور قابل توجهی سطح ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری بدن را تنظیم کرده و آنها را به سطح مطلوب برساند. این خوراکی‌ةا در رژیم غذایی شما ارزش غذایی بالایی دارند.

رومانسکو
این ماده غذایی حاوی ویتامین‌های B6، پتاسیم، ویتامین C و فیبر می‌باشد که در مقایسه با کلم بروکلی دوبرابر بیشتر از این موادمعدنی برخوردار است.

سیب زمینی بنفش
این سیب زمینی به لطف رنگی که داراست، حاوی آنتی‌اکسیدان بسیار زیادی می‌باشد. مصرف منظم این خوراکی می‌تواند خواص معدنی را برای بدن فراهم آورد.

مطالعات نشان داده است که مصرف مرتب آنها می‌تواند اثرگذاری خواص آنها را بیشتر کند.

خربزه تلخ
این گیاه کمک بزرگی به دستگاه گوارش می‌کند و برای درمان ناراحتی‌های معده بسیار اثرگذار است. همچنین خربزه تلخ قادر است انگل‌های موجود در دستگاه گوارش را از بین ببرد.

زردچوبه
این ادویه از دیرباز مورد استفاده افراد بوده است. زردچوبه دارای خواص فوق‌العاده‌ای است که قادر است به التهابات کمک کرده و با انواع سرطان‌ها مقابله کند.

سیر سیاه
این گیاه نیز قدمت طولانی مدتی را دارد که به عنوان طعم دهنده به غذاها مورد استفاده است. گفتنی است که ارزش غذایی این سیر بالا بوده و برای تهیه آن هزینه گزافی شده است.

خولان دریا (Sea Bucktharn) 
این توت می‌تواند مانند تمشک و دیگر میوه‌ها مصرف شود. همچنین به عنوان یک افزودنی به انواع اسموتی‌های میوه‌ای شناخته شده است. این میوه خواص ویتامینی E و C را تامین کرده و قادر است آمینواسید مورد نیاز بدن را فراهم آورد.

اسپیرولینا (Spirulina)
یک جلبک سبز_ آبی است که در آب نمک اقیانوس‌ها و دریاچه‌ها رشد می‌یابد.
گفتنی است که این جلبک حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن و اسیدهای آمینه می‌باشد. همچنین دارای GLA اسید چرب ضروری بدن است که در این جلبک به وفور یافت می‌گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خوراکی ، التهاب ، بیماری ، درد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار