فرمانده قرارگاه لشگر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) خراسان رضوی گفت : نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با چشمان باز مسائل منطقه و تحرکات دشمن را بر روی زمین، هوا و دریا رصد می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان درسالگرد عملیات ثامن الائمه افزود:گروهکهای تکفیری هیچ تهدیدی برای جمهوری اسلامی نبوده و توان مقابله با ایران را ندارند و تحرکات آنها صرفا در حد عملیات روانی است.

وی با بیان اینکه آمریکا با خروج نیروهایش از عراق، به جنگهای نیابتی روی آورده است گفت:آمریکا داعش را به نیابت از خود وارد منطقه نمود و با تجهیز آنان سعی در تصرف سوریه و عراق راداشت.

فرمانده قرارگاه لشگر 77 پیروز ثامن الائمه(ع) خراسان رضوی درباره عملیات ثامن الائمه(ع)در شکست حصر آبادان گفت: دستور امام خمینی(ره) مبنی بر شکست حصر آبادان در 14 آبان 1359 صادر شد اما حدود 11 ماه بعد این ماموریت به ارتش واگذار شد و در ارتش نیز نیروی زمینی با محوریت لشگر 77 خراسان مامور انجام این کار شد.

امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان افزود: لشگر 77 خراسان با همراهی هوانیروز، ژاندارمری وقت، سپاه، بسیج و جهاد سازندگی به صورت هماهنگ بامداد روز پنجم مهر 1360 با رمز 'نصر من الله و فتح قریب' عملیات را آغاز کرد و در 45 دقیقه نخست خطوط پدافند دشمن شکسته شد و در مدت 48 ساعت عملیات به پیروزی رسید.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات هزار و 600 نفر از نیروهای بعثی به اسارت درآمدند گفت :در این عملیات 150 کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده آزاد و سه هزار نفر از نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند و 100 دستگاه تانک، 60 دستگاه نفربر، سه دستگاه لودر و 150 دستگاه خودرو به غنیمت گرفته شد.

فرمانده قرارگاه لشگر 77 پیروز ثامن الائمه(ع)خراسان رضوی افزود: با توجه به نقش موثر لشگر 77 پیاده در این عملیات، با تصویب شورای عالی دفاع در تاریخ یازدهم مهر 1360نام این واحد نظامی به لشگر پیروز خراسان تغییر یافت.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.