فرماندار کاشان گفت: مهر ماه، فصل فرهنگ و دومین بهار در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، "حمید رضا مومنیان" در آیین بهره برداری از دبستان حاج عباس طراح کاشان افزود: کاشان یکی از شاخص های حوزه فرهنگ و تمدن ایران است و مشارکت فعال مردم در مناسبتهای اجتماعی یکی از افتخاراتی است که در کاشان رقم می خورد .

به گفته وی، مشارکت مردم، مهمترین سرمایه اجتماعی است که برای توسعه و پیشرفت جامعه مطرح است و بالاتر از منابع مادی و پولی است.

وی تاکید کرد: مدرسه سازری، بالاترین باقیات صالحات است هر چند آن طور که شایسته است هنوز انجام نشده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش یک نهاد پایه و تخصصی در امر تربیت است و نقش معلم، هدایت و روشنگری است و باید بتوانیم از این ظرفیت برای تربیت مدیران اینده کشور استفاده کنیم.

مومنیان بااشاره به نقش ارتباطات افزود: ارتباطات دانش آموزان را جلوتر از نظام آموزشی به پیش می برد و این فرصتی است که باید برای بالندگی دانش آموزان از آن استفاده کرد.

مدیر آموزش و پرئورش کاشان گفت: مدرسه سازی فصلی از فرهنگ دینی و ملی ما است که باید نسل به نسل حفظ شده و به آیندگان منتقل شود.

"محمود خدمتی" در آیین بهره برداری از دبستان حاج عباس طراح کاشان افزود: نیکوکاران مدرسه ساز با عمل نیک خود و گذشتن از اموال خود، برای آخرت ذخیره می کنند و به قرب الهی می رسند.

به گفته وی، مدرسه سازی نقطه پایانی ندارد پس همه مردم باید به فکر ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس باشیم تا دانش آموزان شاداب امروز، شهروندان بانشاط آینده باشند.

وی تصریح کرد: منطقه مسکن مهر برای اسکان سه هزار و 400 خانوار طراحی شده است ولی فاقد فضای آموزشی بود.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: مدرسه حاج عباس طراح درمدت یک سال در زمینی به

مساحت یک هزار و 300 متر مربع با زیر بنای 910 متر مربع و اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط حاج عباس طراح از نیکوکاران کاشان ساخته شده است.

"محمد کتابچی" افزود: تا پایان سال جاری 10 فضای آموزشی و فرهنگی از محل کمک نیکوکاران مدرسهس از کاشان در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، خیابان کارگر، شهرک ناجی آباد و شهرک خاتم الانبیا با توجه به تراکم بالای جمعیت، نیازمند فضای آموزشی است.

وی اظهار داشت: 30 واحد آموزشی در کاشان دارای عمری بیش از نیم قرن است که برای تحصیل دانش آموزان امنیت ندارد و باید نوسازی شود. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.